webForumDet fria alternativet

DHTML Meny

4 svar · 285 visningar · startad av Melea

MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg

Hejsan!

Tog just hem en lysnade horisontal meny från http://www.simplythebest.net/. Men hittar inte vart man kan fixa så det blir en bakgrundsbild per cell istället för en färg. Koden är väldigt lång så jag inkluderar filerna här istället så är jag väldigt väldigt tacksam om någon kunde kolla igenom och se om de hittar var.

Tack på förhand!

Mvh

Ovanstående problem är fixat men det uppstod ett nytt problem. Submenyerna som kommer upp hamnar "under" select boxarna. Alltså om jag håller över "Latest news" och submenyknapparna "Scen news" och "Site news" kommer upp så hamnar dom under en eventuell selectbox som ligger på det stället där dom ploppar upp. Svårt och förklara men jag tror det har något med z-index att göra. Har satt

select {
z-index: 0;
}

Men det gjorde ingen skillnad. :(

Tacksam för svar

Mvh

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Det är ett känt fenomen i IE, och tyvärr har jag inte sett någon annan lösning på det än att byta ut <select>-listan.

experts-exchange

Ok tack. Vad jag förstod av diskussionen är det alltså inte möjligt att få <select> boxen att hamna under. Eller?

Aah! Det fanns visst en class som hette "hideSELECT" som var satt på false. hade totalt missat den men nu funkar det i alla fall.

Tack för att du tog dig tid.

God fortsättning!

122 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.91fd2ad2
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)