Här kommer fullständig kod:
browserVer = parseInt(navigator.appVersion);
ns3upp = (browserName == "Netscape" && browserVer >= 3);
ie4upp = (browserName.indexOf("Microsoft") >= 0 && browserVer >= 4);
function Visa(bildNamn,widt,heig) {
document.bild.width = widt;
document.bild.height = heig;
if (ns3upp || ie4upp) {
imgOn = ("" + bildNamn);
document.bild.src = imgOn;
}
document.getElementById('stor').href = bildNamn.substr(0, bildNamn.length - 4) + "(big)." + bildNamn.substr(bildNamn.length - bildNamn.indexOf(".") + 1, bildNamn.length) + "gif";
}
-->
</SCRIPT>
Anledningen till att jag fick detta problem är att jag har gjort en sökfunktion på sidan, allt funkar fint om man klickar fram i kategorierna till en lista med namn och sedan klickar på namnet för att få fram en bild som också sedan går att förstora.
Men om man söker på namn så får man fram en lista också där man skall kunna klicka på namnen för att få fram en bild...
Dock funkar inte detta med anledning av att sökfunktionen inte är ihopbyggd med den vanliga funktionen som tar hand om listorna med namnen och bilderna m.m.
Därför vill jag kunna skicka ett värde, en querystring i samma länk (a href) som jag använder ett javaript i redan, detta skulle eventuellt kunna lösa problemet...
Jag vet att detta låter mycket krångligt och inte riktigt lättförståndligt, men det är som sagt ganska mycket kod och allt är i asp...
Hoppas någon förstår någerlunda vad jag menar och är ute efter...
Många vänliga hälsningar Björn