bymarieMedlem sedan aug. 20022 252 inlägg
Försöker köra 2 submit samtidigt här.. men det funkar inte til 100%.
<FORM ACTION="feedback.php" METHOD="POST" onSubmit= "return submitIt(this) && window.open('', 'popup', 'width='200', height='300')" target="popup">
Fönstret öppnas men inte i den storleken jag vill (det blir lika stort som ett vanligt fönster).
Vad gör jag för fel?
dectgapMedlem sedan sep. 20021 542 inlägg
window.open tar bara tre argument, där det tredje anger utseende (höjd, bredd, statusfält, verktygsfält m.m.).
Rätt är:
<FORM ACTION="feedback.php" METHOD="POST" onSubmit= "return submitIt(this) && window.open('', 'popup', 'width=200, height=300')" target="popup">
Du får ursäkta mig men jag ser ingen skillnad på koderna..
Jämför
window.open('', 'popup', 'width='200', height='300')
med
window.open('', 'popup', 'width=200, height=300')
Det är apostroferna som skiljer.
Har redan hållt på och mixtrat med dem. Det enda som händer när man skriver som du föreslår är det står "Fel på sidan" efter det att man tryckt på Submit..
Fönstret är fortfarande lika stort..
Du måste göra en förändring till kom jag just på:
<FORM ACTION="feedback.php" METHOD="POST" onSubmit= "return (submitIt(this) && window.open('', 'popup', 'width=200, height=300'))" target="popup">
Du menar den extra ) ?
Tyvärr.. det gör ingen skillnad..
Det är enklast om du kopierar koden istället för att försöka leta upp ändringarna.
Jag satta hela return-uttrycket inom parenteser.
Följande formulär fungerar hur bra som helst, och då ska ditt också göra det, förutsatt att submitIt returnerar true om allting är rätt ifyllt och att du har kopierat rätt kod:
<FORM ACTION="feedback.php" METHOD="POST" onSubmit= "return (true && window.open('', 'popup', 'width=200, height=300'))" target="popup">
<INPUT TYPE="SUBMIT">
</FORM>
Ändrar jag till följande öppnas inget popup-fönster, och det är precis vad som är tanken.
<FORM ACTION="feedback.php" METHOD="POST" onSubmit= "return (false && window.open('', 'popup', 'width=200, height=300'))" target="popup">
<INPUT TYPE="SUBMIT">
</FORM>