webForumDet fria alternativet

Tömma textfält efter submit?

2 svar · 259 visningar · startad av Patrik81

Patrik81Medlem sedan okt. 2001538 inlägg

Nu har jag ett nytt problem, och mina sökningar här på wF kammade hem noll (kanske för att jag inte visste på vad jag skulle söka) ;) men iaf.

Jag har en sida, med ett formulär, på samma sida ligger också en iframe, och formuläret postas till en sida i iframen.

Alltså laddas aldrig "huvudsidan" med formuläret om, vilket gör att texten man skrivit där ligger kvar.
Jag har experimenterat lite själv, men det verkar som att onsubmit nästan stannar all annan javascriptkod, för försöker jag köra en clearFields funktion (som fungerar om jag bara kör den separat) så händer inget. Datan skickas iväg, men fälten töms ej.
Å andra sidan, försöker jag tömma fälten precis före submit, så blir det ju också fel, för då är det ju tomt i fälten.

Går detta att lösa på något sätt tro? Jag hoppas verkligen att det skulle gå att lösa.

MVH Patrik
Och trevlig helg på er alla. =)

mattiasnordinMedlem sedan maj 20012 080 inlägg

Sidan som du laddar i din iframe kan ha en funktion som nollställer ditt textfält fastän det inte finns på samma sida. Du får labba lite med syntaxen nedan. Något liknande bör fungera.

<script LANGUAGE="JavaScript">
document.parent.FORMULÄRNAMN.INTPUTFÄLTNAMN.value=""
</script>
Patrik81Medlem sedan okt. 2001538 inlägg

Varför tänkte inte jag på det? Ibland kan man vara ganska blind. ;)
Tack så mycket, jag skall börja testa från det hållet istället. =)

MVH Patrik

249 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
125 ms — hämta statistik (db)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)