Varför går det inte att ladda popupfönster i Windows XP, är det någon inställning man måste ändra. Varje gång man försöker klicka på en bild som skall bli i större format så händer inget?
Tacksam för svar!
13 svar · 412 visningar · startad av andreasohlsson
Varför går det inte att ladda popupfönster i Windows XP, är det någon inställning man måste ändra. Varje gång man försöker klicka på en bild som skall bli i större format så händer inget?
Tacksam för svar!
Snackar du om windows i sig själv eller snackar du om en browser???
och i så fall vilken browser.
Är det på en speciell sida eller på alla sidor.
Tror nog du får precisera dig mer.
Nej, jag menar när man surfar i explorer och t ex skall titta på lediga hus hos mäklare så skall man kunna klicka på huset och få det i ett nytt fönster i större format!
Och det fungerar när du inte använder Windows XP?(Eftersom du skrev Windows XP i titeln)
Det här verkar vara en bugg antingen i Internet Explorer eller på sidan du besöker.
Alternativt så har du någon popup-stopppare eller google toolbar eller nåt installerat. Men det kan du ju kolla genom att gå in på nån annan sida som du vet öppnar en popup (text länken i min signatur nedan... :) )
F.ö. är detta ett forum-rum för javascript-utveckling, men i brist på annat ställe så...
Jag själv har windows 98 och det fungerar bra, men min kompis har Windows XP och det går inte, länken vi besöker är den nedan och vi försöker klicka på bilder och få dem större!
Vid en snabbkoll på källan ser jag följande:
Jag mailade dem själv istället...
Jag skulle inte skylla på Win XP.....
jag sitter med xp och kan öppna thumbnailsen på den sidan du menade.
Jag håller med >>nitro2k01
Han har antagligen ett anti popup program installerat.
Gick igenom mina verktyg...men hittade faktiskt inget...
Vad händer om ni högerklickar på bilden och väljer öppna i nytt fönster????
Väljer jag högerklicka på bilden och öppna i nytt fönster får jag upp sidan kan ej hittas!
Jag har Norton Internet Security 2003 installerat, kan det störa?
Förresten är det någon som vet hur man använder detta program och gör inställningar? Varje gång man skriver ut får jag upp en ruta där jag får välja
Block eller Permit
Vet inget om Norton...
Men mitt råd är fortfarande att vänta tills sidan är helt laddad (Tills det står Klar längst ner i vänstra hörnet av fönstret)
Du kan inte högerklicka och välja nytt fönster eftersom det är en javascript länk.
andreasohlsson skrev:
Väljer jag högerklicka på bilden och öppna i nytt fönster får jag upp sidan kan ej hittas!
Jag har Norton Internet Security 2003 installerat, kan det störa?
Förresten är det någon som vet hur man använder detta program och gör inställningar? Varje gång man skriver ut får jag upp en ruta där jag får välja
Block eller Permit
Jag vet inte vad det är som pågår med din Norton , tror inte det har något med ditt nuvarande problem att göra, men
OM DU VÄLJER RÄTT FORUM
kanske du kan få ett svar.
nitro2k01 skrev:
Du kan inte högerklicka och välja nytt fönster eftersom det är en javascript länk.
sorry hade glömt det......
Jagbhar redan givit ett troligen fungerande svar...
jag vet....
vi skrev om varandra....
det var inte meningen......