fborgMedlem sedan maj 20037 inlägg Behöver en bra lösning på hur man ska göra med besökare som har gamla webläsare som inte klarar av mina JavaScript eller med de som har JavaScript avstängt.
Just nu har jag det så att om man har javascript så skickas man till rätt sida om inte så stannar man kvar och får ett medelande att man behöver javascript..
Det blir lite jobbigt om jag ska ha extra sidor till varje formulärs sida som kollar. Drar ner lite på sidan. Problemet är ju att man kan gå in och kolla adressen och sen stänga av javascript och gå in och då fylla i formulären utan koll.
(jag kan göra kollen i asp men det känns som lite overkill, och en massa extra jobb med att skicka tillbaka informationen så användare sliper fylla i allt igen.)
Hoppas att det är förståligt det jag skrivit.. Har suttit för många timmar nu och allt bara snurrar.. :)
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg
fborg skrev:
Det blir lite jobbigt om jag ska ha extra sidor till varje formulärs sida som kollar. Drar ner lite på sidan. Problemet är ju att man kan gå in och kolla adressen och sen stänga av javascript och gå in och då fylla i formulären utan koll.
Räknar du med att detta är nivån på hur benägen besökaren är att hijack'a din funktion är enda lösningen att göra kollen på serversidan. Precis som du säger kan användaren om han vill gå runt de kontroller som du gör mer klientsides-script och alltså är det ingen lösning i detta fall... :)
fborgMedlem sedan maj 20037 inlägg Tyvärr så räknar jag med att det kan bli lite störningar på denna sidan :(
Som du säger så får jag ta och strunta i klientside-scripten och sätta igång med att fixa asp kontroller..
Utan att tro på det så hoppades jag på en enkel väg.. Men sånt är livet....