OK, ska försöka förklara detta på svenska ;)
Har två st radiobuttons.
Beroende på vilken som är checked, så vill jag ha olika actionurl's.
Så långt inga problem..
MEN, om radio2 är checked så vill jag ha ett popupfönster som den satta "actionsidan" ska öppnas i.
Typ såhär vill jag ha det:
if radio1 = checked then
submit sida2.asp i parent webfönster
elseif radio2 = checked then
submit sida2.asp i window.open (popup)
end if
kod för radios:
<input type="radio" name="typ" onClick="this.form.action='sida1.asp'; return true;">
<input type="radio" name="typ" onClick="this.form.action='sida2.asp'; return true;">
Hoppas ni förstod lite iaf ;)
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg <form onsubmit="if(this.typ[1].checked){ this.target='foo'; window.open('','foo','width=600,height=400'); } else { this.target='_self'; }" ...
Det öppnas inget popup med detta...
<form action="order.asp" method="post" onsubmit="if(this.pay_type['visa'].checked){ this.target='foo'; window.open('pay.asp','foo','width=600,height=400'); } else { this.target='_self'; }">
<input type="radio" name="pay_type" value="postforskott" checked onClick="this.form.action='order.asp'; return true;">
<input type="radio" name="pay_type" value="visa" onClick="this.form.action='visa.asp'; return true;">
Jag kanske fattat fel?
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Ja, lite. this.pay_type[1].checked skall det vara (se mitt exempel igen). 1 är alltså indexet på pay_type, 0 är första 1 är andra osv.
(Skall du kontrollera värdet (visa) måste du loopa genom alla radioknappar i den gruppen och se vilken som är ikryssad för att sedan kolla dess värde.)
ahh, så snett jag tänkte :)
Tack!