Hej
function openwinsize(URL,width,height){
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 3){
if (navigator.appName == "Netscape" && parseInt(navigator.appVersion)<5){
var tools = new Packages.java.awt.Toolkit.getDefaultToolkit();
screen=tools.getScreenSize();
}
x = screen.width;
y = screen.height;
}
window.open(URL,"scrollbars=no,top=" + parseInt(y/2-height/2-16) + ",left=" + parseInt(x/2-width/2-5) + ",width=" + width + ",height=" + height);
}
Kallar på den med:
onclick="javascript:openwinsize('files_update.asp?id=<%=oRec("ID")%>',width=380,height=180);"
Får felmess på raden:
window.open(URL,"scrollbars=no,top=" + parseInt(y/2-height/2-16) + ",left=" + parseInt(x/2-width/2-5) + ",width=" + width + ",height=" + height);
och det lyder "Ogiltigt Argument".
Hur kan det komma sig, samma skript funkar bra i en helt annan fil...?
dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg onclick="java script:openwinsize('files_update.asp?id=<%=oRec("ID")%>',width=380,height=180);"
ska skrivas:
onclick="java script:openwinsize('files_update.asp?id=<%=oRec("ID")%>','width=380,height=180');"
(lägg märke till apostroferna kring width=380,height=180)
Kom på det, hade glömt "windowname", stäng den här tråden tack, herr moderator ;)
dectgap => Det funkar ju nu, när jag la till "windowname"...?
dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg Jag läste lite för snabbt, och du får förmodligen bara mer fel om skriver så som jag gjorde.
Det du skrev fungerar i IE, men i Mozilla blir det fel.
Skriv hellre så här:
onclick="javascript:openwinsize('files_update.asp?id=<%=oRec("ID")%>',380,180);"
Hmm, ok, det förklarar en helk del, för jag prova lägga til det du sa från början, då blev inte rutan centrerad och den blev heller inte i den storlek jag angett att den ska bva. Men nu funakr det ju iaf. det är det som räknas ;)