Finns det något sätt att förhindra popups ifrån sidor jag öppnar i en iframe? I sådana fall, hur?
Ps. Ingen programvara snackar jag om nu.
Förhindra popups?
16 svar · 817 visningar · startad av Jesper T
Nej det går inte. Av säkerhetsskäl kan inte olika frames lägga sig i varandras innehåll om de kommer från olika domäner.
Det gör de inte. :)
Skriver jag så här får jag inget felmess, däremot så funkar det inte.
window.parent.frames["foo"].open = function() {
return false;
}
Finns det någon lösning på detta?
Jag vet inte hur du refererar windowopbjektet, men hur som helst så är det så här du gör:
window.open = function() {
return false;
}
Detta kommer aldrig funka, av denna anledning:
För att ändra på window.open i en viss frame så måste man referera till den ramen. Och det kommer resultera i ett "access denied"-fel, förutsatt att sidan man vill hindra inte ligger på samma domän som din egen sida.
Han sa ju tidigare att de kommer från samma domän. :OO ;)
Vad är det Jesper försöker göra egentligen? Stoppa reklam-popups från nån gratis-service? Skulle jag kunna få se hur sidan ser ut?
Om det istället är din egen sida som du vill förhindra att öppna pop-ups, så kanske du kan skicka med en querystring som du undersöker i sidan i iframen?
Nej, det är varken gratistjänster eller något annat suspekt. Det är helt enkelt två "vanliga" sidor var av den ena (sida 1) innehar en iframe, och sida två som i vissa fall kan innehålla en popup som ett "body-onload-event". Jag vill inte lägga något annat javascript på sida två, utan styra det ifrån sida ett.(om det är mögligt...) :)
Sida1
<html>
<head>
</head>
<body>
Sida 1.
<iframe src="sida2.htm" width="250" height="200"></iframe>
</body>
</html>
Sida2
<html>
<head>
</head>
<body onLoad="window.open('sida3.htm','','width=250 height=200')">
Sida 2.
</body>
</html>
Använd Mozilla så slipper du pop-ups :p
Tack för tipset, jag gör det också. Men inte alla, än... :)
:) På din fråga, om det går att blockera en pop från en iframe till en iframe... tror inte det är möjligt.
Är det fråga om en popup blocker så rekomenderar jag google toolbar.
Jesper T skrev:
Ingen programvara snackar jag om nu.