webForumDet fria alternativet

Radioknappar och formulär...

5 svar · 348 visningar · startad av hockas

hockasMedlem sedan okt. 200332 inlägg

Gör en sida mhja PHP där ett inledande val via två radioknappar ska styra hur sidan sen visas. Mitt problem är att jag inte vill ha nån "submit-knapp" eller annan knapp för att aktivera händelsen.

Jag vill att endast en markering av någon av radioknapparna ska få sidan att laddas om med "rätt" utseende. Tycker mig ha provat allt men har inte hittat rätt sätt...

Kan nån hjälpa mig ?

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

1. Tråden flyttas från HTML-forumet.
2. Samma fråga ställdes i måndags ;)

Att med onclick ladda om sidan fungerar utmärkt men jag behöver radioknappens värde även när sidan laddats om...

$path1 = "$PHP_SELF?sign=" .$sign. "&year=" .$year. "&month=" .$month. "&resType=" .$resType;
echo "<form name=checkBoxes method=post onclick=window.location.href='$path1'>\n";
.
.
.
echo "<input type=radio name=resType value=Job tabindex=5>Job";
echo "<input type=radio name=resType value=Private tabindex=6>Private";

resulterar i att resType är en tom sträng... (=="")

Suck !! Jag blir galen på min egen okunskap !!!

dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg

Skriv så här istället:

echo "<input type=\"radio\" name=\"resType\" value=\"Job\" tabindex=\"5\" onclick=\"this.form.submit()\">Job";

Fungerade utmärkt när jag också ändrade formtaggen till:
echo "<form name=checkBoxes method=post action='$path1'>\n";

Tack för hjälpen !

Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

<hint>

Moderatorn skrev:

När du fått ett svar som du är nöjd med, använda gärna funktionen acceptera som slutgiltigt svar som finns till trådskaparens förfogande. På så vis hjälper ni till att hålla ordning i forumet och få mer ut av det i längden. Använd denna funktion på det svarsinlägg som du är nöjd med, inte ditt eget inlägg (såvida du själva inte svarat på fråga).

:) </hint>

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)