arvjosMedlem sedan juni 2002129 inlägg Hejsan
Jag har en sida med två frames varav den ena är så liten att den inte syns. I den gör jag en koll om en databas har uppdaterats. om så är fallet så uppdaterar denna frame den andra framen. Den dolda framen uppdateras var femte sekund. Problemet är att det blir störande för dem som har ljud på i windows när en sida uppdateras. Min fråga är nu om jag kan göra kollen med javascript var femte sekund utan att sidan uppdateras. kollen mot databas görs i php. har hört nåt om att man kan läsa in en sida till en javavariabel och uppdatera denna. hur gör man isf. finns det något annat sätt...
tack
Arvid
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Tanke: Går det kanske att lägga en bild på 1x1 pixel vars src man uppdaterar var 5:e sekund?
Bildens src kan ju vara tex en asp-sida.
Det går ju även att automatiskt posta ett formulär till en felsida som gör att inget kommer att märkas på sidan.
Nackdelen med båda varianterna är väl att inget kommer att returneras till sidan man står på.
arvjosMedlem sedan juni 2002129 inlägg hur uppdaterar man en bild med jämna mellanrum då?
Jesper T skrev:
Det går ju även att automatiskt posta ett formulär till en felsida som gör att inget kommer att märkas på sidan.
Hur postar man ett formulär till en felsida? Om man postar till en sida som inte finns eller returnerar ett fel, så kommer väl IE att göra sina klickljud när den hoppar till sin felinformation?
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Nej, det enda som händer är att den blåa "loadingstatusstapeln" kommer att "fyllas i".