webForumDet fria alternativet

Kör popup snabbare

4 svar · 265 visningar · startad av DiDjo

DiDjoMedlem sedan nov. 2002544 inlägg

Tja Tja! Fick tips om att jag skulle skicka detta inlägg i Javascripts forumet! Jag har en popup kod som poppar upp en ruta när man skriver fel användarnamn! Felet är att den e VÄLDIGT seg! Oh ibland tar det VÄLDIGT lång tid innan turan kommer upp! Hur gör man för att koden ska köras snabbare???

<%If Session("fel") <> "" Then
response.write ("<BODY onLoad='java script:fel()'>") 
Session("fel") = ""
End If%>

Och popup scriptet i java:

<script language="JavaScript"> 
<!-- Begin 
function fel() { 
props=window.open('felingeanvlos.asp', 'poppage1', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=200, height=150 left = 100, top = 100'); 
} 
// End --> 
</script>
nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

För det första är följande kod fel:

onLoad='java script:fel()'

Det ska vara kod rakt på i onload=""

onLoad='fel();'

Till ditt problem:
Du använder en asp-fil i pop-upen. En html-fil går nog snabbare. Men vill du slippa försening helt och hållet, pröva denna kod:

<script>

function fel() { 
props=window.open('about:blank', '_blank', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=200, height=150 left = 100, top = 100'); 
props.document.write("<html><head><title>Felmeddelande</title></head><body><b> Fel login.<br /><a href=\"javascript:self.close();\">Stäng fönstret</a> </b></body></html>")
} 

fel();
</script>

Med den koden så poppar den upp direkt man kommer in på sidan! Dessutom så har jag en design på den rutan jag vill ha upp! Så jag vill att den öppnar från en ruta istället för att man skriver dit det i koden!

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg
<%If Session("fel") <> "" Then%>
<script language="JavaScript"> 
props=window.open('felingeanvlos.asp', 'poppage1', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=200, height=150 left = 100, top = 100'); 
</script> 
<%Session("fel") = ""
End If%>

Tackar!! :D Det funkar bara bra :D

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)