DiDjoMedlem sedan nov. 2002543 inlägg
Tja! Jag ändrar denna tråd... hur ändrar jag denna kod så att jag kan använda den flera gånger??
<script language="JavaScript">
<!-- Begin
function popUp() {
props=window.open('felanvlos.asp', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=200, height=150 left = 100, top = 100');
}
// End -->
</script>
<%
If Session("fel") <> "" Then
response.write ("<BODY onLoad='javascript:popUp()'></body>")
Session("fel") = ""
End If
%>
JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg
Hur menar du med flera gånger? Det verkar onödigt att skicka upp flera fönster med "felanvlos.asp" ("Fel användarnamn eller lösenord" (som en blixt från klar himmel) ;) )
heheh jag menar att använda samma kod fast få upp andra sidor... :P T.ex "felingeanvlos.asp" =) Eftersom det ligger innanför ASP koder så kommer dom inte upp samtidigt!
CheguelinMedlem sedan juli 2003351 inlägg
Sök i forumet. Frågor om popups har besvarats tusen gånger förr. Jag har skickat in ett script till scriptforumet men det har inte kommit upp där än.
Aa behövs inte! Fixade det! Det fungerade inte PGA ett ASP fel i en annan fil!
JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg
Ok, javisst. Ändra funktionen till
function popUp(url) {
props=window.open(url, 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=200, height=150 left = 100, top = 100');
}
Så kan du på ställena som du idag bara skriver popUp() istället skriva popUp('someotherpage.asp').
Eller för att få asp-koden rätt:
response.write "<BODY onLoad=""java script:popUp('someotherpage.asp')""></body>"
Red. late, as usual...