MazzMedlem sedan aug. 2003118 inlägg Jag har lagt in dropdownmenyer i en topframe. När dom rullas ner ser jag inte hela för det lägger sig bakom mittensidan om man säger så.
JAg skulle behöva ett script som inte bryr sig om att jag använder frames. Någon som har en lösning på detta? eller om jag ska göra på ett annat sätt!?
Tack för hjälpen!
Du kan inte, vad vitt jag vet, få ett formulär att visas utanför det fönstret (eller framen) som du har skapat.
Det går som alltid att trixa lite. Men frågan är om det fungerar för dig.
Du kan tex skapa en iframe istället för en vanlig frame. Då borde formuläret visas ovanför iframen. Om inte det fungerar kan du lägga ett layer som innehåller formuläret över iframen. Detta har jag själv testat och det fungerar i de flesta fallen.
Kom ihåg att "iframe" enbart fungerar i vissa webbläsare...
Mvh
Mattias
Om du använder dig av layers så kan du gå över en frame... ex http://www.mirror.se/
där ser du hur en layer går över och in på en annan frame...
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Njae. Lagret visas faktiskt endast i mitten-fönstret (om det är menyn du syftar på). Framen ovanför innehåller meny-raden, men undermenyn visas i den undre framen, det är två skilda objekt. Du ser det enkelt om du förminskar fönstret extremt mycket.
Lager ska inte kunna visas i över fönster/frames-gränser.
...om du inte använder en iframe.
Jag har gjort en sida som innehåller ett lager som ligger över tex scrollbaren ;-)
Skapa tex design.html och i denna öppnar du sida2.html i en IFRAME.
Prova att lägga din meny överst i design.html. Om inte det fungerar direkt får du nog skapa ett layer i design.html som täker över IFRAMEN.
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg
mattiasnordin skrev:
...om du inte använder en iframe.
Nej, precis. Iframes är annorlunda. :)
MazzMedlem sedan aug. 2003118 inlägg Tack för hjälpen.!
Det är alltså javascriptmenyer som rullas ner och inga formulärvarianter. Det var bökigare än vad jag trodde.:-)
Jojoxx skrev:
Njae. Lagret visas faktiskt endast i mitten-fönstret (om det är menyn du syftar på). Framen ovanför innehåller meny-raden, men undermenyn visas i den undre framen, det är två skilda objekt. Du ser det enkelt om du förminskar fönstret extremt mycket.
Lager ska inte kunna visas i över fönster/frames-gränser.
Ja ha... då vet vi det! :e