webForumDet fria alternativet

Spara data mellan sidor

5 svar · 223 visningar · startad av Ryzzen

RyzzenMedlem sedan mars 2000279 inlägg

Hej

Sitter här och försöker lära mig js. Tänkte nu ge mi gpå att göra ett enkel flygstols boknings system med hjälp av xml,js och xhtml. Alltså kan jag inte använda mig av någon databas som jag hellst hade vellat (PHP och MySQL).

Det stora kruxet för mig hur jag skall hålla reda på vilka stolar som är bokade och helst vem som sitter där. Det sista ej nödvändig men kan vara bra om man får till det.

Enklaste hade ju varit om js hade stött skrivning till en text fil. Men vad jag har läst så kan den inte det. Så hur håller jag reda på datan?

Alla tips och råd är välkomna.

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 058 inlägg

Att med javascript på kliensidan skriva något till servern är till 100% omöjligt.
Be AIROFLOT eller vilka du nu jobbar för skaffa sig ett webhotel med ett serverbaserat scriptspråk och en databas... ;)

Grejen är jag inte gör det ått något företag. Utan grejen är den att jag försöker lära mig lite avancerad js.

Sitter just nu och funderar på att läsa det med cockies.

https://www.brinkster.com är ett gratis webhotel som du kan köra ASP med en accessdatabas på.
Då kan du göra det du ville.

Vorre trevligt om du endast svarade om du hade någon lösning på mitt problem enligt de parametrar som jag angivit.

Ryzzen skrev:

Alltså kan jag inte använda mig av någon databas som jag hellst hade vellat

Jesper T skrev:

gratis webhotel som du kan köra ASP med en accessdatabas på

Ryzzen skrev:

Så hur håller jag reda på datan?

Jesper T skrev:

www.brinkster.com är ett gratis webhotel som du kan köra ASP med en accessdatabas på.

;)

Genererad på 386 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb