OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Hejsan
Sitter med en sida. Jag har en Utskriftsversion-knapp på sidan som öppnar en sida i popup fönster och visar en sida som är anpassad för papper.
Jag skulle vilja ha en knapp som heter "Skriv ut" där man klickar och egenskaper för utskrift visar sig.
Jag har sett det på många sidor men kan inte hitta en enda just nu.
Hur gör man?
Mvh
Peter
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Tack SirPeter!
Hmm, tur man ska på syntest nästa vecka, jojoxx.net var den första sidan jag besökte och letade på :)
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Ingen orsak. ;)
Du kan ju låtsas att han precis lade in det där. :e
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg hehe ;)
Tyvärr löste det inte mina problem. Får samma fel som med mitt egna script.
Felmeddelande:
"Det finns en ActiveX-kontroll på den här sidan som inte är säker. -//- ".
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Den här får jag iaf att funka även om det säkert inte är så man skall göra. ;)
<a href="#" onClick=javascript:window.print()>Skrivut</a>
Givetvis inget mallanslag mellan java och script
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Tjahoo den fungerade utmärkt för mig med ;)
/r Tack!
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Exemplet är rätt gammalt, och skrevs på den tiden när IE4 var den färskaste webbläsare som gick att få tag på - ett tag sedan :D I IE5 och senare funkar window.print så det finns egentligen ingen anledning att använda något annat idag. Skall ändra på sidan asap.
(ändrat nu)
LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg När ni ändå håller på... så undrar jag om det finns något sätt att skriva ut sidan utan informationstext, ex. "Sida 1 av 1"... och längst ner brukar det finnas en URL också...
Finns det något sätt att skriva ut en sida utan dessa texter utan att användaren ska behöva ändra någonting, utan endast ett enkelt klick?
nkrantzMedlem sedan apr. 2002830 inlägg window.print() och liknande funktioner har jag haft mycket dålig erfarenhet när det gäller Mac, bara för din info liksom :)
// Nippe