DennissMedlem sedan maj 2003176 inlägg Hej!
Ett problem:
Koden:
<!--
function besokarnas()
{
open("laggtillank.asp","besokarnas" , "toolbar=no,width=170,height=160");
//-->
</SCRIPT>
Och öppnar med:
[<a href="javascript:besokarnas()"">Lägg till</a> ]
Varför funkar inte det ?
Hos mig öppnas ett nytt och tom fönster.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Funktionen har ingen avslutande måsvinge.
Så här hade jag skrivit:
<SCRIPT>
<!--
function besokarnas()
{
window.open("laggtillank.asp","besokarnas" , "toolbar=no,width=170,height=160");
}
//-->
</SCRIPT>
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Se min redigering ovan.
Man begränsar innehållet i javascriptfunktioner med måsvingar. Du har ju en inledande måsvinge, men ingen som säger var funktionsinnehållet tar slut.
DennissMedlem sedan maj 2003176 inlägg Ok.
Men även nu när jag ändrar det, blir det samma sak.
Kan det bero på andra javascript i samma fil?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Tja, det kan det göra. Jag testade med funktionen efter mina ändringar, och här fungerar det galant i alla fall.
Två saker dock: forumet särskriver javascript om man sätter kolon efter. Så du är medveten om det och inte har det särskrivet i din länk. Du har dessutom två avslutande citationstecken i din länktagg.
Mvh
DennissMedlem sedan maj 2003176 inlägg Nu funkar det.Men så fort sidan uppdateras öppnas det lilla fönstret (laggtilllank).
DennissMedlem sedan maj 2003176 inlägg Och hur bestämmer man att länkarna hamnar en under en.Inte som det gör nu i samma rad ?
Kod:
<a href="skicka.asp?skicka=go&ID=<%=strID%>" target="_blank"><%=strBeskrivning%></a>(<%=strRakna%>)
<%
count = count + 1
RecSet.MoveNext
Loop
RecSet.Close
Set RecSet = Nothing
Connect.Close
Set Connect = Nothing
%>
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Du lägger till en <br>...
<a href="skicka.asp?skicka=go&ID=<%=strID%>" target=""_blank""><%=strBeskrivning%></a> (<%=strRakna%>)<br>
<%
count = count + 1
RecSet.MoveNext
Loop
RecSet.Close : Set RecSet = Nothing
Connect.Close : Set Connect = Nothing
%>
DennissMedlem sedan maj 2003176 inlägg Allting är bra.
Men ett problem kvarstår:
Så fort man laddar sidan/uppdaterar öppnas det lila rutan LAGGTILLLANK automatisk.Så varj användare får det pop up rutan.
Varför ?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Visa kod så går det nog att lista ut.
DennissMedlem sedan maj 2003176 inlägg <SCRIPT>
<!-- function besokarnas()
{
window.open("laggtilllank.asp","besokarnas" , "toolbar=no,width=360,height=340");
}
//-->
</SCRIPT>
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag vet inte om det spelar någon roll att du inte har en radbrytning efter <!--, så prova det.
Annars måste du ha något ställe på sidan där du anropar funktionen, som körs då sidan laddas.
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Om det inte funkar posta all kod ner till din body-tagg...(inkl. body-taggen)
DennissMedlem sedan maj 2003176 inlägg Det var rätt med det <!--, .
Nu funkar det.
Och mina fråga ang.:
[<a href="java script:besokarnas()"">Lägg till</a> ]
Varför funkar inte det ?
Hos mig öppnas ett nytt och tom fönster."
Och att det öppnades ett nytt och tom fönster berode på en kod längre ner :
<base target="_blank">
DennissMedlem sedan maj 2003176 inlägg Tackar så mycket för hjälpen.