Hej Svejs
På en grejj jag håller på med nu kan man välja att Redigera / radera poster som listsas på sidan från en db (Access).
Nu vill jag ha två funktioner (en för radera, en för redigera) som gör att när man klickar på ngn av dessa alternativ ska det komma upp en ruta som frågar, "Är du säker...", sen ska det finnas en JA och en Nej knapp.
Trycker man JA, ska en viss URL öppnas i pop'upen, väljer man nej ska rutan stängas och inget mer ska hända.
Vore toppen om jag kunde hjälp med det här, kan inte JS alls, men tror inte det här är så svårt för er som hanterar det ;)
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg if(confirm("Är du säker...?")) { window.open('sida.html','NySida','width=300, height=200'); }
det borde fungera, är inte helt hundra på window saken, men om du söker hittar du nog kompletterande information
Nu tycker jag vi backar ngra steg tillbaka. Som jag nämnde har jag aldrig hållit på med Javascript, så:
Jag vet inte inte vad din kod ovan gör.
Jag vet inte VAR jag ska lägga in din kod.
Jag vet inte vilka ord jag ska söka på.
Det jag fattar av koden ovan är att en ny ruta öppnas, men det var inte vad jag ville, inte alls. (Tror itne jag förklarade så heller, men men...)
Det jag vill är ha en kod så öppnar en frågeruta, som prompt, fast med en ja / nej knapp osv osv.
När man trycker på JA ska en NY URL ÖPPNAS I SAMMA POPUP som redan finns.
Får väl söka lite på sånt jag inte ens vet vad det kalls, men kom görna med mer kod och grrejjer ;)
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg kolla där under, dubbelpost av någon anledning :OO
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg Den gör nästan det, men gör så här istället då
<a href="sida.html" onclick="if(!confim('Är du säker...?')){ return false; }">klicka här</a>
edit: enkelfnuttar så klart ;)
Hmm, ok, nu har jag sökt lite och hittat:
onClick="return confirm('Är du säker på att du vill ta bort')">Ta bort</a>
har provat, det verkar funka.
Heölst skulle jag dock vilja ha att det såtr 'Ja' resp. 'Nej' och inte OK och AVBRYT, men kanske inte går att ändra?!
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg Nej det går inte att ändra, i så fall får du skapa en ny popup och göra en egen confirm-ruta.