MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 528 inlägg
Hej
Nu börjar saker o ting lösa sig på sidan jag håller på med.
Men när man loggat in korrekt skapas
session("inne") = "inne"
Samtidigt ska meny.asp, som ligger i min andra frame, uppdateras, för där kollas om
session("inne") = "inne"
ska menyn skrivas ut, annars får man ett mess om att man itne loggat in.
Så hur ska jag göra, har sökt o hittat ngra javascript, men är inte riktigt med på hur jag ska få koden i headtaggen.
Ngt som suger med ASP är att man inte kan göra en reDirect i en annan frame.
Så lite kod mm. vore till stor hjälp !
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
Re: Session och Uppdatera annan frame
MickeA.com skrev:
Så hur ska jag göra, har sökt o hittat ngra javascript, men är inte riktigt med på hur jag ska få koden i headtaggen.
Hmm. Vad är problemet?
'aspkod
%>
<script>
// javascriptet
</script>
<%
'aspkod
Det ska nog flyttas till Jscriptforumet !!!
Problemet är att jag måste ha ett javascript som uppdaterar EN ANNAN FRAME samt att jag måste få reda på ett sätt att skriva denna kod m.h.a ASP i headtaggen. Jag tycker problemet är ganska uppenbart ?!
Jag förstår inte vad det är som är uppenbart med problemet. Du sa ju att du hade hittat javascript?
Response.write "<HEAD><SCRIPT>parent.frames['framenamnet'].location.href='sida.asp'</SCRIPT></HEAD>"
Ok, men en sida kan väl inte innehålla fler HEAD taggar??
För som det känns nu så måste jag göra om en hel del av sidan, men shit happends, tack så mkt ;)
Nej, en sida kan inte innehålla fler <HEAD>-taggar, utan du får se till att skriva ut saker och ting på rätt ställe.
Däremot behöver ju faktiskt inte javascript (egentligen) ligga inom <HEAD>-taggarna. Eller, kanske måste de det om man ska följa w3c? Nåja, jag vet inte, jag pysslar nästan bara med sånt som är på serversidan, så jag vet inte så noga.
Mvh
LarsGMedlem sedan dec. 200012 465 inlägg
Ok, det funkar inte:
<%
a = Request.Querystring("a")
If a = "form" Then%>
<html>
<head>
<title>Main</title>
<link rel="stylesheet" href="script/style.css" type="text/css">
<script type="text/javascript" src="script/nosecondmouse.js"></script>
</head>
<body class='main'>
<table class='main'>
<tr>
<td class='main'>
<table border='0'>
<tr>
<td colspan='2'><form action='main.asp?a=login' method='post' taget='_self'></td>
</tr>
<tr>
<td colspan='2'><font color='#000000'><b>Ange Ett Lösenord:</b></font></td>
</tr>
<tr>
<td align='left' valign='top'><input type='password' maxlength='4' size='5' name='pass'></td>
<td align='left' valign='top'><input type='submit' value='Logga In'></form></td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
<% Elseif a = "login" Then
pass = Trim(Request.Form("pass"))
If pass = "5843" Then
Session("inne") = "inne"
%>
<html>
<head>
<title>Main</title>
<link rel="stylesheet" href="script/style.css" type="text/css">
<script type="text/javascript" src="script/nosecondmouse.js"></script>
<!--<script type="text/javascript"><!-- parent.frames['meny'].location.href='top2.htm';</script>-->
<script type="text/javascript">_parent.frames['meny'].location.href='meny.asp'</script>
</head>
<body class='main'>
<% Elseif a = "success" Then%>
<table class='main'>
<tr>
<td class='main'><font color='#000000'><b>Du är inloggad !!!</b><br>Välj något från menyn till höger.</font></td>
</tr>
</table>
<%End If%>
</body>
</html>
Det är HELA KODEN, har fått nått skit på burken, så får inga felmess, bara en sida öppnas, 'Internet Optimizer' så kan ngn vara så snäll och kolla koden och vad som är fel?!
Eller ska jag göra på ngt annat sätt?
Varför har du ett underscore före parent?
Nu har jag fått ordning på det, hade glömt ett End If med, tröttsamt o jobba varje dag i denna värme vi har ;)
ForsakenMedlem sedan juli 200320 inlägg
För det första, använd inte frames.
När du väl skapat en mall med tabeller istället, lägg bara till en simpel If Session("inne") = "inne" Then..
Ok?