webForumDet fria alternativet

innerText alternativ

6 svar · 241 visningar · startad av Dino

DinoMedlem sedan sep. 20011 918 inlägg

Har en span som denna

<span id="lbT">3</span>

och via en function så använder jag innerText för att byta ut 3 mot en annan siffra, men i NS6+ så funkar det inte. Så finns det något alternativ till innerText som funkar crossbrowsers.

dectgapMedlem sedan sep. 20021 542 inlägg

Ett alternativ är att använda en input-ruta:

<input type="text" style="border: 0 none; background-color: transparent" value="3" readonly="readonly" />

Rutan kommer kanske inte visas korrekt i alla läsare, men det ska inte vara några problem med att ändra dess värde.

Ok, lite omständigt, men det funkar. Tackar så mycket. :)

apskaftMedlem sedan juli 20039 inlägg

Om jag inte minns fel så ska det väl funka att använda innerHTML i NS6+
Det fungerar på liknande sätt som innerText, fast ger även möjlighet att ändra/lägga till eventuell HTML-kod

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/properties/innerhtml.asp

Det funkar fint i NS6+, Mozilla, IE(självklart), men inte i Opera. Men det packet som använder den kan jag klara mig utan. Tackar. :)

Välkommen till webForum. :)

apskaftMedlem sedan juli 20039 inlägg

Hmm..., vilken version av Opera testade du i...? Jag kollade precis i version 7.11, o där fungerade det bra med innerHTML...
Men jag håller annars med dig..., Opera är ganska besvärligt att få sidor att fungera bra i..., så man skulle gärna strunta helt i den... :)

Dino skrev:

Välkommen till webForum. :)

Tack :)

Det var v.6 det inte funkade i. Vet inte riktigt vilken version av Opera man skall anpassa sina sidor till. Version 6 verkar i alla fall inte ha något bra stöd för javascript, det är mycket av min kod som skiter sig där. :)

Genererad på 363 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb