Tja jag har inte gjort det själv men att känna av att sidan laddat klart? Är det inte det man har onload till?
<body onLoad="//skript här">
/Mirandir
3 svar · 135 visningar · startad av CokeLight
Hejsan, jag har en sida med 24 st thumbnails.. när man klickar på en av de så kommer bilden ut nedan osv (mha <div style="visibility:visible>" etc).
Problemet är att det tar några sekunder innan samtliga thumbnails är laddade på sidan (även om de bara är 1 kb i storlek), och innan alla thumbnails hunnit ladda klart hinner besökaren säkert klicka på nån av dem o då säger det stop. Övriga thumbnails laddas aldrig klart utan det blir istället en vit ruta istället.. o det ser ju inte vidare snyggt ut..
Är det nån som vet hur man gör så att alla bilder laddas klart först o att man inte kan klicka på thumbnails innan dess...? Hur löste ni det i så fall? :) (Jag har ingen tillgång till server script).
Jag funderade även på om det var möjligt att ha en sån där "Sidan laddas" och att man ser den istället för alla thumbnails, o sen när det är alla bilder är färdigladdade så kan man börja klicka runt...? Nån som vet hur man gör sån...? (SEB bl.a. har en sån när man gör sina betalningar t.ex o man kan inte klicka menyer förrän "sidan laddas" är borta)
Tacksam för lite tips.. :)
Tja jag har inte gjort det själv men att känna av att sidan laddat klart? Är det inte det man har onload till?
<body onLoad="//skript här">
/Mirandir
aha.. okay så att <body onload=javacript functionX>
functionX
{
// visa div:n som visible istället för hidden
}
Innan dess kan det bara stå "vänta tills sidan laddas" kanske eller nåt sånt..? o så blir den div:n hidden vid onload..?
hmm.. hehe.. okay det tänkte jag inte på.. det kan ju funka.. om det var så du menade.. ska testa vid tillfälle :)
tackar
skulle bara säga att det funkar exakt som jag ville.. hehe.. visste inte att det var så enkelt..
tack för hjälpen :)