Hejsan, frågor ang. preload:
Hur jobbar man bäst med preload funktioner?
Jag vill att min preLoad() ska dra igång så fort besökaren kommer till sidan, o tänkte att kanske Index.html kan vara bra. Fast där finns ju bara frame-referenser o ingen <body> tag där jag kan använda onLoad funktionen. Eller kan man ha en <body> i frames filen...?
Eller är det bättre att ha preLoad() i en js fil o inkludera den lite varstans? Finns nån nackdel att skriva ner alla bilder man misstänker kan gå långsamt på en ISDN/modem uppkoppling eller är det bara att köra på?
Jag läste
denna länk och nån hade skrivit
Du har två sidor, den första förladdar bilderna till den andra, sätt bara storleken till 1×1 px, när besökaren går vidare till sidan med dom "tunga" bilderna har dom redan börjat laddas, här anger du såklart rätt storlek.
Funkar det alltså inte om man gör så att det blir 1x1 px eller blir det snabbare, eller varför ska man göra så...? Jag har bara läst det på två ställen utav kanske 15.. låter som ett kul knep, men verkar inte vara standard.. nån som vet...?
(Jag kan ju bara testa hemma men det är svårt att se effekten eftersom jag har bredband osv.. så det e svårt att veta vad som funkar o inte :) )