Jag håller på med en MSHTML-editor som endast funkar i IE 5.5+. Så jag håller på med en koll som visar en vanlig textarea om det är en annan webbläsare.
Men när jag använder mig av navigator.appVersion så identifierar IE5-6 sig som IE4. Hur ska jag då kunna kolla vad användaren har för webbläsare? :(
Kolla efter MSIE 6 i strängen navigator.userAgent
Men hur gör jag med IE5.5? Och IE7.0 o.s.v.?
SagatMedlem sedan maj 200376 inlägg Jag har exakt samma problem :(
Ingen som kan lösa det?
Jag kodar dock inte för hand
utan använder mig av en behavior
i Dreamweaver. Men en besökare kom
med Explorer 6 och skickades till alt url'n,
trots att NS4+ och IE4+ skulle "släppas in".
SagatMedlem sedan maj 200376 inlägg Men det är ju så med html, javascript och css. Så mycket som
inte riktigt funkar... så när man ska skriva ett script som känner
av browser för att slippa sånt, så funkar inte det heller. Hähähä...
Flash!!
Lätt att bygga en WYSIWYG-editor i flash. Och få den att kunna tolka CSS-mallar...
HTML och CSS har jag aldrig några problem med. JavaScript brukar inte heller vara några problem med eftersom att när man ska använda något så kan man först kolla om stöd finns (if (window.showModalDialog) ...), men i det här fallet går det inte eftersom att om jag använder document.contentEditable så får jag null både i IE6 och IE5. Inte heller document.execCommand går eftersom att IE5 har stöd för det. :l
Finns det någon funktion som IE5.5 har stöd för, men inte IE5?
SagatMedlem sedan maj 200376 inlägg "Lätt att bygga en WYSIWYG-editor i flash. Och få den att kunna tolka CSS-mallar... "
Va snackar du om? Jag menar att Flash är bättre än html.
Jag ska bygga en HTML-editor. Inte så lätt att göra den i Flash.
SagatMedlem sedan maj 200376 inlägg Nån som kan lösa själva frågan då?
RGBMedlem sedan dec. 1999419 inlägg
Finns det någon funktion som IE5.5 har stöd för, men inte IE5?
Ja.
if(!!window.createPopup)//Do Stuff
Tack RGB! Ful sak, men känns ändå bättre att hålla på och leta i strängar. :)
Genom att window.createPopup stöds av IE5.5 och inte IE5.0 så är det bara att kolla efter det. :)
SagatMedlem sedan maj 200376 inlägg Jag e inte duktig på JavaScript så... hähä :)