webForumDet fria alternativet

se hela sidan

7 svar · 289 visningar · startad av eriks

eriksMedlem sedan apr. 20011 356 inlägg

Hej! Ibland kan det ju hända att någon kommer in på ens hemsida via en sökmotor, och att de då bara får se just den sidan de kommer till, och inte hela sidan med frames... Jag har sett någon sida som löste detta genom att det kom upp en popupruta som frågade om man ville se hela sidan med frames. Jag antar att detta görs av en blandning av javascript och något annat (asp i mitt fall). Kanske att man skapar en session när användaren kommer in på huvud-framen och sedan kollar om den finns varje gång man går in på en undersida?? Finns det kanske något javascript som kan lösa detta? Är det någon som vet hur man löser problemet på bästa sätt?

Tack! /Erik

Erik JuhlinMedlem sedan maj 20007 625 inlägg

Du kan ju se hur CyberPhoto gjort...
http://www.cyberphoto.se/nikon/digital/885.php

eriksMedlem sedan apr. 20011 356 inlägg

Precis vad jag menade ja...
Vad betyder:
if (top.frames.length!=4)
(javascript, men det är väl onödigt att starta en helt ny tråd bara för det, det handlar ju om detta).

OveRRidEMedlem sedan feb. 20018 509 inlägg

eriks skrev:

(javascript, men det är väl onödigt att starta en helt ny tråd bara för det, det handlar ju om detta).

Korrrekt.

Tråden flyttas från ASP, VBScript.

OveRRidEMedlem sedan feb. 20018 509 inlägg

OveRRidE skrev:

eriks skrev:

Korrekt.

Tråden flyttas från ASP, VBScript.

Nu förvirrar du mig OveRRidE!

TypeMedlem sedan mars 20021 340 inlägg

eriks skrev:

Precis vad jag menade ja...
Vad betyder:
if (top.frames.length!=4)
(javascript, men det är väl onödigt att starta en helt ny tråd bara för det, det handlar ju om detta

meeh. jag vill mä veta vad det betyder.. Det kom ju aldrig fram :)

CyberPhoto siten har fyra frames. Skulle sidan man kommer till inte ha fyra frames så gnäller scriptet. :)

Genererad på 385 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb