Hej,
Håller på med ett formulär. Det finns ett färdigt script som sköter själva mailskickningen. Nu skulle jag behöva göra om det här formuläret så att det får funktionen "Tipsa en vän om denna sida". (Har inte möjlighet att använda PHP eller ASP, så jag måste lösa det med vanlig HTML och javascript).
TO, SUBJECT, FROM, NEXT måste finnas kvar, men value går att ändra på.
Nu vill jag att man i textfälten fyller i sitt namn, sin mailadress och mailadressen till den man vill skicka tipset. Då skall "value" i TO, SUBJECT och FROM ändras, beroende på vilka uppgifter man fyller i. Dessutom vill jag att en kopia på detta tips även skall skickas till mig, så att jag kan se vem som har tipsat vem.
I varje mail skall det sedan vara en text och adressen till sidan man tipsar om.
Ngn som förstår vad jag menar!? Bifogar lite kod...
<div align="center">
<form action="/cgi-bin/formmail" method="post">
<input type="hidden" name="TO" value="abc@abc.nu">
<input type="hidden" name="SUBJECT" value="www.abc.nu">
<input type="hidden" name="FROM" value="abc@abc.nu">
<input type="hidden" name="NEXT" value=http://www.abc.nu/tack.htm>
<table style="BORDER-COLLAPSE: collapse" width="350" border="1" cellspacing="5" cellpadding="5" bgcolor="#608CB1" bordercolor="#000000" align="left">
<tr>
<td> <br>
<table cellpadding="2" cellspacing="1" align="center" width="256">
<tr>
<th bgcolor="#43729A" class="skicka_knapp"> <font face="Verdana,Arial" size="1" color="#000000">Tipsa
om [url]www.abc.nu[/url]!</font> </th>
</tr>
<tr bgcolor="#43729A">
<td align="center" bgcolor="#608CB1"> <b><font size="1" face="Verdana,Arial"><br>
</font></b>
<div align="left"><font face="Verdana,Arial" size="1"><b>
Ditt namn:</b></font> </div>
<div align="left"></div>
<div align="left"><font face="Verdana,Arial" size="1">
<input name="namn" type="text" class="kantlinje" id="namn" size="30" maxlength="100">
<br />
<b><br>
Din e-mail:</b><br />
<input name="din_epost" type="text" class="kantlinje" id="din_epost" size="30" maxlength="100" />
<br />
<b><br>
Din väns e-mail:</b><br />
<input name="epost" type="text" class="kantlinje" id="epost" size="30" maxlength="100" />
<br />
</font> </div>
<p align="left"> <font face="Verdana,Arial" size="1">
<input name="skicka" type="submit" class="skicka_knapp" id="skicka" value="Skicka" />
<input name="rensa" type="reset" class="skicka_knapp" id="rensa" value="Rensa">
</font>
</td>
</tr>
</table>
<br>
<div align="center"></div>
<div align="center"></div>
</td></tr>
</table>
</form>
<div align="left"> </div>