webForumDet fria alternativet

Posta samt stänga

7 svar · 266 visningar · startad av martinpartin

martinpartinMedlem sedan jan. 2001371 inlägg

Hej Har en popup med ett formulär med en submit på slutet.

<INPUT TYPE="submit">

Jag vill att den ska utföra det som formuläret är till för samt stänga fönstret.... har försökt att söka här men får dock ingen klarhet i det.

Mvh
Martin
:OO

PepeJeriaMedlem sedan feb. 2003779 inlägg

du kan anropa en funktion som tex:

function submitForm(form)
{
	form.submit();
	self.close();
}

<input type="button" onClick="submitForm(this.form);">
spangoMedlem sedan juni 20006 147 inlägg

Jag är osäker på omdet verkligen kommer funka. En variant är ju att anropa window.close() direkt i den fil som genereras av det mottagande scriptet.

PepeJeriaMedlem sedan feb. 2003779 inlägg

Varför skulle det inte fungera? Denna kod är ju i popup:en, eller hur? du submittar o stänger fönstret...

JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg

Nej, det är inte säkert att det fungerar. Precis som Spango säger kan scriptet stänga fönstret och då även döda alla processer som fönstret startat - detta innan http-request'en har slutförts. Det kan funka, eller inte, men för att vara säker är det bättre att stänga popup'en från sidan som formuläret anropar.

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 528 inlägg

Såhär har jag gjort i mitt forum när man infogar kod i sina trådar.

En popup kommer upp, i den finns en textruta och en submit, sen har jag funktionen:

<script type="text/javascript">
function in_put(){
	opener.document.form.inlagg.value += " [ kod]" + document.form.koden.value + "[/ kod]"
	window.close(self)
}
</script>

Sen på submitknappen:

<input type='submit' value='Infoga' class='knappar'>

Sen i FORMtaggen:

<form name='form' action='#' method='post' target='_self' [b]onSubmit='in_put();'[/b]>

Det funkar klockrent, den infogar alltså det man skrivit i popupen till huvuddokumentet.

JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg

Det är inte samma sak :) Ditt formulär generarar aldrig någon http-request (enkelt förklarat: du har ingen action i formuläret). Det enda du gör är att via onsubmit-eventet ändra ett värde i ett formulär i moderfönstret.

martinpartinMedlem sedan jan. 2001371 inlägg

La det på sidan det postas till så den stänger när den gjort allt. ASP:N kör väl först. Det fungerar klockrent. Tack

Genererad på 373 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb