CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Jag behöver lite hjälp med att infoga några taggar i ett formulär...
Kör asp mot access och har fullt html stöd i textfältet och vill lägga upp ett gäng länkar vid sidan av textfältet...
När jag trycker på dessa skall det infogas html taggar för exempelvis fet text...
<a href="#" onClick="document.add.news.value+='<b>Fet Text Här</b>'; return false;">
Den här länken som är här fungerar problemfritt men när jag vill ändra textfärg så här;
<a href="#" onClick="document.add.news.value+='<font color="red">Röd Text Här</font>'; return false;">
fungerar ingenting utan han skriver bara ut typ ; return false;">
likadant när jag vill infoga vågräta linjer såhär;
<a href="#" onClick="document.add.news.value+=<hr color="#808080" align="left" size="1" width="700">
'; return false;">
Funkar inte d heller...
:q
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Flyttas från HTML-forumet.
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Om du använder dubbelfnuttar i inline JavaScript måste dessa escapas (då du kappslar in JavaScriptet med sådana) annars avbryts funktionen vid -> ". Lägg ett sånt här tecken -> \ framför varje dubbelfnutt i scriptet så bör det funka.
<a href="#" onClick="document.add.news.value+='<font color=[red][b]\[/b][/red]"red[red][b]\[/b][/red]">Röd Text Här</font>'; return false;">
<a href="#" onClick="document.add.news.value+=<hr color=[red][b]\[/b][/red]"#808080[red][b]\[/b][/red]" align=[red][b]\[/b][/red]"left[red][b]\[/b][/red]" size=[red][b]\[/b][/red]"1[red][b]\[/b][/red]" width=[red][b]\[/b][/red]"700[red][b]\[/b][/red]">
'; return false;">
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Tyvärr...funkar nte...d står så här innan själva länken;
Röd Text Här'; return false;">
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Jag prövade att ta bort dubbelfnuttarna å nu funkar d utmärkt...Tack ändå för hjälpförsöket Colione... :birp