kan med asp kod kolla om en asp sida är firdig ladadd eller ej?
sidan laddad?
46 svar · 696 visningar · startad av theguru
Färdigladdad? Vad menar du med färdigladdad? Färdigprocessad eller att klienten har tagit emot hela sidan?
att klienten tagit emot hela sidan är vad jag menar
Servern har ingen aning om vad klienten tagit emot och inte. Du får använda onload med javascript på klienten.
Tjae, jag kommer att tänka på IsClientConnected, men med reservation för att det inte riktigt är det du söker.
If Response.IsClientConnected = True Then
Response.Write "Besökare är kvar på sidan.."
Else Response.Write "Inte kvar på sidan.."
End If
Med IsClientConnected kollar man ifall om klienten är ansluten. ;)
hur ser det ut om jag ska kolla med javascriptet?
grejen är den att jag har en länk somjag vill visa om när sidan är nere annars ska den inte synas.
så jag undrar om man lägga måm sorts if sats runt den?
Men om din sida är nere så är det ju fel på servern, och i så fall spelar det ingen roll om det står någon länk på någon sida nånstans - för servern är ju nere..?
jag undrar om kan kan kolla om klienten få ner hela sidan eller ej.
går det?
Kan du installera komponenter på din server?
jag förstår inte ?
Det är en relativt enkel fråga; har du tillgång till servern så att du kan installera ett program (komponent) eller hyr du utrymme av ett webbhotell?
jag kan intallera komponenter men måste man göra det för att lösa detta?
Ok. Nej, man måste säkerligen inte, men det är ett alternativ.
http://www.serverobjects.com har en komponent som heter ASP Ping, som funderar likadant som det mycket vanliga kommandot med samma namn; Ping.
Installera komponenten och läs någon av de trådar som har behandlat ämnet här i forumet innan.
RED. Jag kom på att jag har sett en komponentlös lösning på detta dock, och givetvis hittade jag den efter en liten sökning:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=570899#post570899
Hur kan man med ASPPing avgöra om klienten får ner hela sidan eller inte?
@nders skrev:
Hur kan man med ASPPing avgöra om klienten får ner hela sidan eller inte?
theguru skrev:
grejen är den att jag har en länk somjag vill visa om när sidan är nere annars ska den inte synas.
så jag undrar om man lägga måm sorts if sats runt den?
theguru skrev:
@nders skrev:
theguru skrev:
Felformulerat, om jag får gissa. ;)
Om det är svårt att förstå vad jag menar så är det jag undrar om man på sett kan kolla med asp el. javascript när statusen är klar
ni vet när sidan är klar så står det ju "Klar" el. "Done" nere i vänstra hörnet.
Jag hoppas att det var klarare.