coolishMedlem sedan sep. 200297 inlägg Tjenare.
Jag har ett litet problem som jag skulle behöva snabb hjälp med. I ett formulär har jag nedanstående kod:
<select name="id" id="id" size="1" onchange="javascript: document.loginForm.submit(); alert(this.value);">
<option value="">Välj sida i listan
<% Do Until new_list.EOF %>
<option value="<%=new_list("id") %>"><%=new_list("showName") %>
<%
new_list.MoveNext
Loop
%>
</select>
Jag får här ut rätt värdet när jag kör alert. Vad jag sedan vill göra är att skicka det nya värdet i en
<input type="Hidden" name="id" value=""> men vet inte hur jag ska göra för att lösa detta. Vad ska jag ange som value="" i mitt hiddenfält??
/C
dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg Varför inte bara låta värdet skickas genom din <select>?
Det låter bara onödigt att först flytta över värdet till en <input>, och sedan skicka formuläret.
coolishMedlem sedan sep. 200297 inlägg På grund av att jag inte skicar det i samma formulär som <select> ligger i. Jag hade tänkt mig något liknande:
function dropChange() {
document.loginForm.id.value = omrade;
document.loginForm.userId.value = <%'=Session("userId") %>;
document.loginForm.userId.value = <%'=Session("userPass") %>;
document.loginForm.userId.value = <%'=Session("id") %>;
document.all.loginForm.submit();
}
Vet inte riktigt hur det ska se ut då dennna koden inte fungerar. Någon som har ett bättre förslag?
/C
dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg <form action="lönlös">
<select onchange="document.forms['används'].elements['skickas'].value=this.options[this.selectedIndex].value; document.forms['används'].submit();">
<option>Välj ett alternativ</option>
<option value="1">Ett</option>
<option value="2">Två</option>
<option value="3">Tre</option>
</select>
</form>
<form name="används">
<input type="hidden" name="skickas" />
</form>