webForumDet fria alternativet

tva text scrollers pa samma sida

5 svar · 258 visningar · startad av jus

jusMedlem sedan mars 20036 inlägg

Hej

Jag behover ha tva scrollers pa en o samma sida nagon som har ett bra csript for detta elle ren lank till ett svcript som kan anvandas for det har.

Har anvant ett script fran dhtml shock men kan bara ha en scroller pa sidan vill kunna ha tva helt olika txt bitar som ska scrollas.

Nagon som har ett tips???

tack

kanske behover jag uttrycka mig lite klarare...

Jag har gjort en tabell som har tre rader o jag vill ha tva scrollers i tabellen . Det scroller jag har anvant mig av ett javascript scroller som scroller i ett lager. Jag far det o fungera men inte med tva stycken verkar bara knna ha en scrlooer pa en sida men vill ha tva..sa behover hjalp med att hitta ett script som klarar detta.

Valdigt tacksam for tips o rad

TACK TACK

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Jag skulle ha gjort så här som princip:

<style>
div{float: left;width:120px;height:80px;border:1px solid black;margin-left:-1px;padding-left:3px;overflow:auto;}
</style>
...
<div>Text text text text text text text text text text text text text text text text text text text...</div>
<div>Text text text text text text text text text text text text text text text text text text text...</div>

Tack

Men nu far jag en hel bar o helst vill jag slippa det blir inte alls sa snyggt vill ha kvar den layout som jag har med layer scroller fran http://dhtmlshock.com/scrollers/APScrollableArea/default.asp
o slippa fa det sa inrutat.
Sa om det finns nat satt o fa tva scrollers som inte ser ut som en scroll box vore jag jatte tacksam

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Jag får rysningar av de där dhtml-scrollers. Man kan dessutom inte använda scrollhjulet på musen.
Det går ju faktiskt att göra ganska mycket med CSS också.
Även fast en del kanske inte är crossbrowser.

div{float: left;width:120px;height:80px;border:1px solid silver;margin-left:-1px;padding-left:3px;overflow:auto;scrollbar-3dlight-color: white;scrollbar-arrow-color: silver;scrollbar-base-color: white;scrollbar-darkshadow-color: white;scrollbar-face-color: white;scrollbar-highlight-color: white;scrollbar-shadow-color: white;scrollbar-track-color: white;}

tack...
gar ju faktikst o fa dom snygga med css :)

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)