Kan man på något sätt få bort adress-fältet + Standard knappar i
IE med hjälp av javascript när man startat IE?
Ta bort adress-fältet, mm med javascript?!
12 svar · 374 visningar · startad av Dr-man
Går det att göra detta med något annat än med javascript?
Nej, du ska ge fullkomligt attans i att manipulera bort adressfält och annat i min huvudläsare. Gör det du ska i popup-fönster.
Detta kommer endast att användas för få personer inom ett lokalt nätverk!
Så om nån har en annan lösning på problemet än javascript, så ge gärna lösningen
Du kan inkludera ett IE-objekt i ett en applikation skriven i ex. VB eller C++, det är väl det bästa jag kan komma på. Du kan inte med någon sorts script manipulera ett huvudfönster.
Mvh,
Nej, du ska ge fullkomligt attans i att manipulera bort adressfält och annat i min huvudläsare.
Detta kan inte nog påpekas. Webbläsarfönstret tillhör besökaren och således är det även denne som bestämmer storlek och egenskaper. Det bör därför vara en designers skyldighet att låta det förbli så. Som tur är använder man Mozilla i vilken man kan stänga av "popup"-fönster, förhindra förstoring/förminskning av fönster m.m.
:)
Kan nån visa ett exempel på hur man kan göra detta i VB Script?
Dr-man skrev:
Kan nån visa ett exempel på hur man kan göra detta i VB Script?
Det kan man inte.
Red: jo, eller möjligtvis, men jag har svårt att se att du kan göra detta utan att tvinga användaren att installera en massa egenkomponerade activex-kontroller eller liknande.
Mvh
Denna kod startar IE!
Set objIE = CreateObject("InternetExplorer.Application")
objIE.Visible = 1
Vet nån hur man kan få bort adress-fältet + standardknapparna med hjälp av detta script?
Du tänkte köra en extern vbs-fil?
Jag fick för mig att du ville använda vb-script direkt i webbläsaren. :)
Att köra en extern vbs-fil, det var just detta jag var ute efter!