BäckmanMedlem sedan nov. 2001274 inlägg Ja, en enkel fråga. Hur döljer man ett lager så att det också fungerar i Netcape? Jag kör NN6 här hemma, och det funkar inte om man använder visibility-attributet.
Håller på med en fin liten javascript-meny som jag såklart vill ska fungera i "alla" webbläsare.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Tråden flyttas från HTML-forumet.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Exempel:
<head>
<script type="text/javascript">
<!--
function showHide(id){
var e=getElm(id);
if(e){
if(document.layers){
e.visibility=(e.visibility=="hide")?"show":"hide";
} else {
e.style.visibility=(e.style.visibility=="hidden"||e.style.visibility=="")?"visible":"hidden";
}
}
};
function getElm(s){
switch(true){
case typeof(document.all)=="object":
return document.all[s];
case typeof(document.getElementById)=="function":
return document.getElementById(s);
case typeof(document.layers)=="object":
return document.layers[s];
default:
return 0;
}
};
//-->
</script>
</head>
...
<div id="foo" style="position:absolute; visibility:hidden;">Foo</div>
<br><br><br>
<a href="javascript:void(showHide('foo'))">show/hide</a>
:)
BäckmanMedlem sedan nov. 2001274 inlägg Hm...det där exemplet kommer jag nog ha stor nytta av. Saken är dock att jag inte kan få lagret att dölja sig överhuvudtaget i NN med visibility-attributet.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Du måste explicit specificera att elementet i fråga skall ha visibility-egenskapen, antingen genom CSS ( se mitt exempel ovan ) eller med JavaScript efter att sidan laddats.
BäckmanMedlem sedan nov. 2001274 inlägg Ursäkta att mitt svar kommer aningen sent. Borde inte denna enkla kod göra lagret osynligt i NN6?
<div id="foo" style="position:absolute; visibility:hidden;">Foo</div>
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Jo, det bör det. Ett tips dock är att strunta i den webbläsaren och uppgradera till version 7.02 istället.