webForumDet fria alternativet

Alert, Ja / Nej knappar

9 svar · 360 visningar · startad av Type

TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg

Hej!
Jag skulle vilja få upp en alert-ruta om man trycker på en länk som säger typ: "Vill du göra detta?" o så ska man få välja o trycka Ja eller Nej o om man trycker Ja så skickas man till en annan sida.

Detta går säkert inte... Tror inte på det iaf men tänkte jag skulle fråga ändå.. :stud

Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg
<a href="sidan_man_skall_skickas_till_om_man_trycker_pa_ja.html" onclick="return confirm('Vill du fortsätta?')">Foo</a>

:)

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Du kan inte välja vad det ska stå på knapparna, det beror på vilken webbläsare man har, och om det är svensk / engelsk webbläsare. Generellt brukar det vara OK / Cancel eller OK / Avbryt (tror jag, använder inte svenska webbläsare). Denna sorts ruta lockas fram med confirm().

<a href="sida.html" onclick="return confirm('Är du verkligen säker?');">Klicka då!</a>

Mvh

*lol* Va snabba ni är.. tack. såg det.. råkade glömma söka på alert.. hittade denna då:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=390662#post390662

Det är ju alltid skoj när man får hjälp snabbt :)

Härmapa :e

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Peter S skrev:

Härmapa :e

Bastard! :D

Detta funkar inte.. någon som har nåt tips?:

<div class='contentCornerAdmin' onclick="return confirm('Är du säker på att du vill radera?');javascript=document.location.href='gastbok_delete.php?delID=$pri->ID';"></div>

Det händer ju inget, även om jag trycker på OK!

javascript= ska så klart inte va med.. sorry.. men det funkar inte ändå.. även om jag tar bort det där..

Ett alternativ:

<div class='contentCornerAdmin' onclick="confirm('Är du säker på att du vill radera?')?document.location.href='gastbok_delete.php?delID=$pri->ID':null;">fgh</div>

Smart Peter!
Tack så mycket! :birp

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.37765c92
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)