Hej! Jag har ett inloggnings formulär. När man trycker på "Logga in" så vill jag att datan ska skickas till min script fil i ett popUp fönster. Hur gör jag?
Jag har nämligen ett PHP skript som ska visa en sida om man är inloggad eller inte och den ska synas i en popUp.
formulär resultat i popUp
6 svar · 324 visningar · startad av monAmour
Ta en titt i FAQ-arkivet.
Kör följande nu, men får det ändå inte att fungera:
<script type="text/javascript">
<!--
function community("",target,props) {
var comWin = window.open("",target,props);
return true
}
//-->
</script>
<div id="loggain" style="position:absolute; left:480px; top:535px; z-index:99; text-align:left">
<form method="post" action="community/login.php" target="foo" onSubmit="return comWin('foo','width=600,height=400,resizeable=no,status=yes,toolbars=no')">
<font style="font-family:Verdana; font-size:10px;"><strong>Logga in som medlem</strong><br>
<input type="text" name="username" size="15" value="Användare" style="background-color:#EEEEEE; font-family:Verdana,Arial,Helvetica; font-size:11px; border-color:#000000" onfocus="if(this.value=='Användare'){this.value='';}" onblur="if(this.value==''){this.value='Användare';}"> <input type="password" name="password" size="15" value="000000" style="background-color:#EEEEEE; font-family:Verdana,Arial,Helvetica; font-size:11px; border-color:#000000" onfocus="if(this.value=='000000'){this.value='';}" onblur="if(this.value==''){this.value='000000';}"> <input type="submit" value="Okej" style="background-color:#EEEEEE; font-family:Verdana,Arial,Helvetica; font-size:11px; border-color:#000000">
<br>Inte medlem? <a href="community/registrera.php" class="normal">Registrera dig här!</a>
</font>
</form>
</div>
:x
Lite sömn i helgen Peter? :) Där postas ju inte formulärsdatat, sidan bara laddas.
monAmour, när du moddade funktionen så gjorde du en liten miss i funktionen.
function community(target,props) {
window.open("",target,props);
return false;
}
Det är alltså inte meningen att någon sida skall laddas direkt när fönstret öppnas. Det gör du millisekunden senare när formuläret postas till det nya fönstret.
:x