webForumDet fria alternativet

formulär resultat i popUp

6 svar · 324 visningar · startad av monAmour

monAmourMedlem sedan dec. 2002258 inlägg

Hej! Jag har ett inloggnings formulär. När man trycker på "Logga in" så vill jag att datan ska skickas till min script fil i ett popUp fönster. Hur gör jag?
Jag har nämligen ett PHP skript som ska visa en sida om man är inloggad eller inte och den ska synas i en popUp.

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Ta en titt i FAQ-arkivet.

Kör följande nu, men får det ändå inte att fungera:

<script type="text/javascript">
<!--

function community("",target,props) {
	var comWin = window.open("",target,props);
	return true
}
//-->
</script>

<div id="loggain" style="position:absolute; left:480px; top:535px; z-index:99; text-align:left">
	<form method="post" action="community/login.php" target="foo" onSubmit="return comWin('foo','width=600,height=400,resizeable=no,status=yes,toolbars=no')">
	<font style="font-family:Verdana; font-size:10px;"><strong>Logga in som medlem</strong><br>
		<input type="text" name="username" size="15" value="Användare" style="background-color:#EEEEEE; font-family:Verdana,Arial,Helvetica; font-size:11px; border-color:#000000" onfocus="if(this.value=='Användare'){this.value='';}" onblur="if(this.value==''){this.value='Användare';}"> <input type="password" name="password" size="15" value="000000" style="background-color:#EEEEEE; font-family:Verdana,Arial,Helvetica; font-size:11px; border-color:#000000" onfocus="if(this.value=='000000'){this.value='';}" onblur="if(this.value==''){this.value='000000';}"> <input type="submit" value="Okej" style="background-color:#EEEEEE; font-family:Verdana,Arial,Helvetica; font-size:11px; border-color:#000000">
		<br>Inte medlem? <a href="community/registrera.php" class="normal">Registrera dig här!</a>
	</font>
	</form>
</div>
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg

:x

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Lite sömn i helgen Peter? :) Där postas ju inte formulärsdatat, sidan bara laddas.

monAmour, när du moddade funktionen så gjorde du en liten miss i funktionen.

function community(target,props) {
	window.open("",target,props);
	return false;
}

Det är alltså inte meningen att någon sida skall laddas direkt när fönstret öppnas. Det gör du millisekunden senare när formuläret postas till det nya fönstret.

Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Uppenbarligen.

:(

:x

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)