webForumDet fria alternativet

Problem med confirm-ruta

5 svar · 207 visningar · startad av Känning

KänningMedlem sedan jan. 2003252 inlägg

Hej

Jag har en sida där jag vill kolla om de verkligen vill ta bort en post i databasen, men när jag trycker på cancel så tas posten bort och det är ju inte meningen. Vad är fel på denna koden?

<script language="JavaScript">
function linkConfirm()
{

if (confirm("Vill du ta bort rätten?"))

top.location.href="minusforratt.asp"
}
else
history.back()

</script>

Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg

else-satsen ligger ju utanför funktionen. Lägg den innanför den sista "måsvingen" istället.

:)

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Lite malplacerade måsvingar här... ( {, } ) Men frågan är hur du anropar denna funktion, från en länk, ett formulär?

Länk:

<a href="#" onClick="if(confirm('Vill du ta bort rätten?')){ top.location.href='minusforratt.asp'; } else { history.back(); } return false;">Ta bort</a>

Formulär:

<form action="minusforratt.asp" method="post" onClick="if(confirm('Vill du ta bort rätten?')){ return true; } else { history.back(); return false; }">
... resten av formuläret...

Red.
Lite sen...

Kanon, tack nu funkar det. Men bara en detalj. Jag har skrivit history.back () och då kommer jag till förra sidan jag var på och inte till sidan som jag är på. Vad skriver jag för att komma till den sidan.

Hoppas ni fattar, jag vill alltså när jag trycker på Avbryt så ska barsa rutan försvinna och jag ska komma tillbaka till samma sida.

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Ta bara bort else-satsen då.

Tusen tack för hjälpen!

:)

246 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
122 ms — hämta statistik (db)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)