haiderMedlem sedan jan. 2003988 inlägg
Finns det nån XP o IE6 kompatibel variant på chromeless window?
Eller om nån har ett annat förslag. Jag vill göra ett pyttelitet fönster på ca 200x150, som går att flytta runt oc stänga.
chromeless info:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex8/chromeless.htm
Peter SMedlem sedan dec. 20025 484 inlägg
Wow, den var mycket snygg. Och den funkar! :e
Om man lägger in en ikon med href self.close(), kommer den att kunna stängas då?
Kan man ändra, så att den inte blir vit när man flyttar, samt kopplar bort möjligheten för skalning (dvs fixera storleken) ?
Tacksam för svar, för jag gillade den :D
ojdå, nu såg jag att den skapar fönstrena på samma sida. Har inte kollat i koden, men jag utgår från att det rör sig om layers eller motsvarande.
Eftersom min sida har frames, så kommer det att bli lite problematiskt, eftersom jag anropar från en mycket tunn frame-remsa :(
Har du nåt förslag?
Jag lägger upp ett snabbt ihopskrivet exempel som du skulle kunna använda dig av:
http://member.webforum.nu/Peter S/win.html
:)
Den var mycket bättre.
Men mitt problem kvarstår i och med mitt frameproblem.
Låt mig beskriva situationen, så kanske det finns en lösning för det.
| |
| |
| |
| a | frame b
| |
| |
I frame a finns en knapp som ska poppa fram detta lilla fönster.
Det är okej om det lilla fönstret kommer upp i frame b.
Notera dock, att frame v's innehåll varierar.
Där kan alla möjliga sidor komma upp, eftersom det är där jag har hemsidan.
Något säger mig att det inte går, men är det nån digital Einstein här som har en lösning, så säger jag inte nej :)
Tack i förhand
Ja, något sådant.
Men föreställ dig, att på vänster sida så har du en meny, och på höger sida, där kommer alla sidor fram.
På vänster sida, menysidan, så finns en knapp som heter "Sök". När man klickar på den, så ska alltså det lilla fönstret komma fram.
Men tänk på att det ska komma fram oavsett vilken sida som finns på höger sida.
Det blir lite jobbigt att lägga in layer informationen på alla sidor, och skulle man glömma det på nån sida, så tror besökaren att "Sök" fönstret inte funkar eller så.
Finns det nån lösning för det?