webForumDet fria alternativet

Akut hjälp!!! [Formulär!!!]

JavaScript

29 svar · 925 visningar · startad av Coccozz · sida 2 av 2

Frågan, av Coccozz

Hej! Jag undrar om det är någon som vet hur man gör ett formulär där man väljer t.ex. ett artikel nummer i en listruta och sedan får upp nmanet på varan, beskrivning, och pris brevid. Borde se ut ungefär så här Avmarkerat \------------Namn---------Beskrivning----------Pris \[Listruta\] Markerat \-----------Namn-------------Beskrivning--------Pri

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Har bara wordpad och där dampar allt...det är där det blir så kladdigt....
Vet inte hur jag ska göra...kan du inte skicka din sida du hade gjort då via mail till mig...jag får ju inte in koden rätt...

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Du har Anteckningar/Notepad med.
Gå till startmenyn och välj Kör
Skriv notepad
Tryck Enter

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Du får renama filen till .htm, för man får inte ladda upp html-filer på webForum.

mvh

Tack!

Tack alla ni som hjälpt mig...tack vare @nders fil så funkar det nu...ska alltid använda anteckningar i fortsättningen sirPeter ;)
Ha d...Och återigen TACK!!!

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Kul att det löste sig till slut. :)

Varsågod!

Men; det finns många bättre editorer än notepad. Om du kikar i forumet Webbeditorer kan du hitta många exempel på program som är gratis, och som är smidigare och enklare att hantera än notepad.

Mvh

En annan grej oxå

Jag undrar över en anna grej också, nämligen hur man får en knapp som öppnar dialogrutan man får upp när man trycker på ctrl+p och dessutom slussar en vidare till en annan sida, vet att det går, och jag har början men jag kommer inte ihåg hur det var man slussade folk med en knappa, java är ju som sagt inte den starka sidan...=(

Är det något sånt här du menar?

<input type="button" onclick="window.print(); location.href='sida.html';" value="klickahärå">

?

Och du, det heter javascript. Säger du java kommer snart de stora javakillarna och slår dig. ;-)

Lycka till,
/a

Ok...jo d va så jag menade, javascript...ska skriva upp d...=)...
Tänkte bara...en kunnig kille som du!!!
Blocka bakkåt knappen, går det.
Och så vill jag låsa beställ knappen så man bara kan klicka på den en gång per månad eller vecka typ...

De frågorna får jag lämna till andra. Jag är inte speciellt bra på javascript, nämligen.

Men, sätt igång och sök lite på wF, det har säkerligen diskuterats tidigare. :)

Mvh,

255 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.aa8cfc83
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)