webForumDet fria alternativet

Stanna på sidan vid unload?

8 svar · 229 visningar · startad av Poffe

PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Hej,

Jag har en funktion som kollar om vissa fält är ifyllda eller inte, är nått fält inte ifyllt returerar den False, anars True.

Det funkar bra när man ska submita formuläret, är nått inte ifyllt så skickar den inte, annars skickar den.

Problemet är när man lämnar sidan genom t.ex. bakåt-knappen eller går till en ny adress. Jag vill inte att det ska gå att lämna sidan när nått fält inte är ifyllt.

Har testat med <body onunload="return check()"> men utan resultat, den kör funktionen och man får upp rutan som säger att ett fält inte är ifyllt men den går ändå vidare.

Nån som vet hur jag ska lösa det?

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Red: sorry, läste inte ordentligt.

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Tror inte att det funkar eftersom den måste stanna på sidan även om man kilicka på en länk i menyn eller liknande, alltså inte bara vid bakåt-klick

Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Du kan inte hindra en besökare från att lämna din sida, hur många tror du isåfall kommer att återvända?

:)

Det är inte så.. på denna sida behövs det, den är inte för allmänheten

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Kör du med I.E kan du öppna sidan i en dialogruta utan navigeringsknappar i stället. Den kan man ju heller inte högerklicka i.

PepeJeriaMedlem sedan feb. 2003774 inlägg

Nej, men man kan ändå stänga den. Tycker du verkligen borde tänka om angående att inte låta användaren lämna sidan. Skräckexempel på dålig user experience...

PepeJeria skrev:

Skräckexempel på dålig user experience...

Som sagt, detta är inget för allmänheten och det behövs på denna sida... Ingen av användarna kommer att misstycka mot det och de kommer defenitivt komma tillbaks ;)

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)