Jag vill disabla en knapp. Ändra texten på knappen och öppna ett fönster.
document.getElementById('addinv').disabled=true;
document.getElementById('addinv').value='Din faktura laddas';
setTimeout("window.open('sida.asp','displayWindow','toolbar=yes,location=no,directories=yes,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=yes,width=700,height=500');",100)
funkar fint i IE men inte i netscape. Jag har försökt få igång ngn sorts debugger men inte lyckats.
Ngn som ser problemet diekt?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Vilken version av Netscape använder du? Din kod fungerar inte i Netscape 4.x. Om du använder en 4.x-version kan du skriva följande i adressfältet för att få fram en "debugger":
javascript:
Notera att det inte skall vara något mellanrum i ordet "javascript".
:)
Tack.. nu fick jag ju fram att
document.getElementById
inte var så bra att använda. Vad kan jag använda för att få tag på en knapp då i Netscape?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Jag skulle vilja säga att document.getElementById kan vara väldigt bra att använda, dock inte i grottmänniskowebbläsare som Netscape 4. ;)
För att accessera element i denna webbläsare kan du använda dig av document.layers. Dock måste elementet i fråga positioneras relativt eller absolut.
Notera dock att det inte går att skriva en NS4-ekvivalent variant av din kod ( så vitt jag vet iallafall ).
:)
Tack för svaret.
Jag har problem med att personer trycker flera ggr på en knapp och det var därför jag ville göra den disable vid tryck och sen öppna upp fönstret med den aktuella sidan.. men folk verkar tycka om att trycka som galningar,,!