pepparMedlem sedan dec. 2001873 inlägg Jag klurar lite på en funktion som automatiskt fyller ett formulärsfält med urifrån följande kriterier. Jag har två variabler från en ASP function som ser ut så här:
<%
intEtt = 34
intTva = 55
%>
sen får jag två till från två formulärsfält:
<input name="usrFornamn"> = [b]an[/b]ton
<input name="usrEfternamn"> = [b]sv[/b]ensson
Nu vill jag (utan omladdning av sidan) fylla ett formulärsfält
<input name="usrLogin">
enligt följande formel:
[b]an[/b]34[b]sv[/b]55
Går det överhuvudtaget, kan någon visa mig på traven?
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg <script language="JavaScript" type="text/javascript">
intEtt=<%=intEtt%>;
intTva=<%=intTva%>;
</script>
...
<input name="usrFornamn" onChange="this.form.usrLogin.value=this.value.substring(0,2)+intEtt+this.form.useEfternamn.value.substring(0,2)+intTva;">
<input name="usrEfternamn" onChange="this.form.usrLogin.value=this.form.useFornamn.value.substring(0,2)+intEtt+this.value.substring(0,2)+intTva;">
<input name="usrLogin">
Ungefär...
(Red. typo)
pepparMedlem sedan dec. 2001873 inlägg Provade med din kod Jojoxx men den gav
"fel rad 88 intEtt odefinierad"
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg ;)
<script language="JavaScript" type="text/css">
Det skall vara:
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
:)
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Så går det när fingrarna skriver och hjärnan är någon annanstanns :)
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Jag känner igen det där. :e
:)
pepparMedlem sedan dec. 2001873 inlägg Den borde man ju ha sett :l :) Tack! :bire
ordellMedlem sedan sep. 200278 inlägg Verkar vara ett vanligt problem, jag har lyckats med det ett par gånger också :)
Vissa HTML editorer har en förmåga göra en tillräckligt förvirrad för att skriva text/css istället ...