webForumDet fria alternativet

Problem selection.createRange().htmlText och <!--

3 svar · 193 visningar · startad av roxpace

roxpaceMedlem sedan juli 200181 inlägg

Jag har skapat en webbeditor men nu behöver jag kunna redigera <!-- --> (kommentar fält), problemet är att när jag ska inhämta denna data vid redigering så fungerar det utmärkt med

DOM.selection.createRange().htmlText

Men det fungerar aldrig för <!-- --> som ligger utanför <DIV> eller <P> osv, då hittar den noll i innehåll. Jag kan lösa detta genom att omgärda alla såna kommentarfält med <P> och </P> men det är ingen snygg lösning och det borde finnas en bättre.

Så om någon har minsta idé skulle jag vara oerhört tacksam för alla tips.

Tack på förhand :)

Mvh
/Roberth

m_soderlundMedlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag har ingen som helst idé, men vet du om att HTML mer eller mindre är passé? Nu är det XHTML som gäller.

Mer om XHTML:
* https://www.w3schools.com
* https://www.xhtml.nu

Hur jag såg att du använder HTML? I XHTML kan man inte skriva taggar med stora bokstäver, man måste skriva dem med små bokstäver.

Ex: <DIV> ska vara <div> och <P> ska vara <p>.

Hoppas någon annan löser ditt problem, Javascript är dessvärre ej mitt starkaste område. :(

dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg

Bara för att det har kommit något nytt (xhtml, som förvisso inte är speciellt nytt) betyder det inte att det är fel att skriva html, så länge man gör det korrekt.

Säg alltså inte att html är passé, för det är det verkligen inte.

roxpaceMedlem sedan juli 200181 inlägg

Håller med, XHTML är inte något som ersätter allt från idag och framåt, de gamla standarderna gäller likväl även idag.

Jag kodar alltid mina sidor sedan 9 år bakåt för alla vanliga HTML standarder, speciellt från HTML 2 och upp. Kanske ska man ta hänsyn till XHTML också :)

Däremot fick jag inget svar på min fråga tyvärr så om någon har någon idé är ni välkomna att ge ett svar :)

Mvh
/Roberth

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)