Jag har sett en massa bra onlineeditorer för html, men problemet är att de använder en massa gamla font-taggar osv. Jag skulle vilja hitta en som använder classer eller divar med "style-element" i stället. Är det någon som har sett en sådan på nätet eller har ngt tips?
WYSIWYG
9 svar · 387 visningar · startad av Jesper T
Skapa kass HTML med WYSIWYG och kör sedan Regular
Expression (finns det i JScript?) som byter ut det dåliga. En
fulelösning.
:D
Det borde väl inte vara så svårt att i koden för editorn ändra <font face="Arial"> till <span style="font-family:Arial;">... eller?
I Homesite 5.2 kan du enkelt skapa och komma åt dina egna templates.
Options -> Settings -> Editor -> Code Templates -> Add och sen trycka Ctrl + J på arbetsytan.
I MSHTML editors går det att skapa SPAN taggar och ange argument. Kommer inte ihåg precis, men ska gå. :)
Dino skrev:
I Homesite 5.2 kan du enkelt skapa och komma åt dina egna templates.
Options -> Settings -> Editor -> Code Templates -> Add och sen trycka Ctrl + J på arbetsytan.
Men detta har väl inget med en onlineeditor att göra, eller?
Jojoxx skrev:
Det borde väl inte vara så svårt att i koden för editorn ändra <font face="Arial"> till <span style="font-family:Arial;">... eller?
I.E. inbyggda funktioner verkar inte kunna ändras på det sättet. :(
Erik Juhlin skrev:
I MSHTML editors går det att skapa SPAN taggar och ange argument. Kommer inte ihåg precis, men ska gå. :)
Skall titta på det. :)
Här finns det ju någon variant men det verkar bli en font tagg när jag väljer typsnitt.
http://www.devarticles.com/supportfile.php?articleId=90
Jag har tittat på msdn och execCommand verkar inte ha någon Identifierare för att infoga en div-tagg.
Men man kanske kan fixa det utan I.E. lull-lull?