CantonaMedlem sedan juni 200161 inlägg Jag har följandekod:
<TR OnClick="this.style.backgroundColor=(this.style.backgroundColor=='orange')?'':'orange';">
<TD style="background-color: transparent;" >
<input style="visibility:hidden" type="checkbox" NAME="1">
</TD>
</TR>
<TR OnClick="this.style.backgroundColor=(this.style.backgroundColor=='orange')?'':'orange';">
<TD style="background-color: transparent;" >
<input style="visibility:hidden" type="checkbox" NAME="2">
</TD>
</TR>
Hur gör jag för att checka de dolda checkboxarna när jag klickar på <tr>
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Enklast är om du fortsätter i samma stil. Om vi tänker oss att formuläret heter "myform" (<form name="myform" ...) och du vill markera checkboxen om tabellraden är markerad (orange);
<TR OnClick="this.style.backgroundColor=(this.style.backgroundColor=='orange')?'':'orange'; document.myform.elements['0'].checked=(this.style.backgroundColor=='orange');">
CantonaMedlem sedan juni 200161 inlägg Strålande Jojoxx, bugar och bockar...
CantonaMedlem sedan juni 200161 inlägg En liten fråga bara.
Måste jag använda elements? Kan man använda id istället och hur gör man då?
Problemet är att jag har flera tabeller på sidan och då fungerar det ej med elements.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Jodå, så länge tabellkoden ligger i ett formulär med namnet "myform".
:)
CantonaMedlem sedan juni 200161 inlägg visst det fungerar bra men jag har ett script som sorterar kolummerna och då går det ju inte att använda elements.
Tänkte då om man kunde använda id istället och hur gör man då.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Varför inte då? Kan du posta den kod du har för tillfället?
CantonaMedlem sedan juni 200161 inlägg yes, jag kan posta koden. så länge jag inte sorterar tabellen.
har jag markerat en checkbox och sorterar tabellen så får den <tr> ett annat värde för elements, eller?
Har tex två rows och sorterar dvs byter plats på den så ändras väl även elements och om jag då avmarkerar checkboxen så markerar jag istället den andra checkboxen för då har jag ju bytt plats. blev det rörigt nu :)
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Som sagt, för att undvika missförstånd vore det nog bäst ( och enklast ) om du postade koden.
CantonaMedlem sedan juni 200161 inlägg Där missförstod jag dig sorry, bifogar filer.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Vad jag kan se så bör det inte vara några problem. Vad är det som inte fungerar?
CantonaMedlem sedan juni 200161 inlägg Då skall jag försöka förklara :e
jag klickar på tabben sida1.
Här har jag två rows, 1 samt 2 sorterad med 1 först.
Jag sorterar tabellen och row 2 kommer först sedan row 1
När jag sedan markerar row 2 så makeras istället row 1.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Det kan möjligen ha att göra med namnen du givit dina "input"-element. Testa med att inleda dessa namn med en bokstav istället.
Jag bifogar en modifierad "test.asp".
CantonaMedlem sedan juni 200161 inlägg Där satt den...
Nu kan jag sova lungt, tack skall du ha.