Finns det något sätt att tona fram ett objekt vid onLoad, vänta 3 sek sen tona bort den igen med hjälp av javascript? Lyckas inte få det att fungera. :l
tona
4 svar · 288 visningar · startad av Nexus86
Vet inte om det här är direkt svar på din fråga men här har de ett schysst crossfadescript för text i javascript.
Antar att det går att modifiera scriptet så att man crossfadar bilder (inte så att det modifierar bilden, men så att bilderna byts ut mot mer "fadade" sådana.
Men vad vet jag. Jag har inte kollat på deras JS-kod på flera månader.
/M
Sätta opacity till 50 till exempel:
För IE 4+ Windows:
använd dig av filter:alpha(opacity=50)
För Mozilla:
-moz-opacity:0.5
Med Javascript kan du sen ändra detta värde för att få önskad effekt.
Eftersom du frågar efter ett Javascript så flyttar jag tråden från HTML-forumet.
Trodde att det redan låg där men jag hade tydligen lagt det fel. :) Men jag provade med <div name="purple"> och sedan att med hjälp av javascript skriva purple.filters.alpha.opacity+=10 (provade även med document.purple.filters.alpha.opacity+=10 och båda med style.filter.alpha.opacity+=10) men det gick inte. Det fungerar för vanliga bilder och div:ar men inte sån som jag använder. (Använder mej av http://www.alistapart.com/stories/pngopacity/) Finns det någon kod som gör att man kan ändra opacity och sedan ändra med javascript på dessa också?