När man skapat en iFrame kan man ju skriva i den (som en vanlig textarea). Man kan också klistra in text. Men om man klistrar in text som är skriven i tex word får man med formateringen som då konverteras till html-kod.
Detta vill jag förhindra och bara ge användaren möjlighet att klistra i "plain-text". Men jag vill fortfarande ha iFrame eftersom den erbjuder så många fler möjligheter än en vanlig textarea.
Hur gör jag?
dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg Vad är det för sorts iframe som man kan redigera innehållet i? Är det någon "contexteditable"-inställning (heter det så?)?
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Haka på en egen paste-funktion. Börja med att ge iframen ett namn (name="foo").
Sedan i ditt script-block:
window.onload=function(){
foo.document.body.onpaste=function(){
document.selection.createRange().text=window.clipboardData.getData("Text");
return(false);
}
}
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg
Jojoxx skrev:
Haka på en egen paste-funktion. Börja med att ge iframen ett namn (name="foo").
Sedan i ditt script-block:
window.onload=function(){
foo.document.body.onpaste=function(){
document.selection.createRange().text=window.clipboardData.getData("Text");
return(false);
}
}
Väcker upp den här gamla tråden :)
Vad ska jag byta ut "Text" till i ovanstående exempel?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg För att åstadkomma vad? "Text" gör att informationen tolkas som (you guessed it) text.
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg Ok.
Det fungerar dock inte. Jag får inget felmeddelande men när jag klistrar in text i min iFrame så händer ingenting. Testade även att lägga in en alert i funktionen men inget händer...
Vad kan det vara för fel jag gör. Hur kommer t.ex. "foo" in i bilden? (jag tog bort foo helt och hållet)
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg