webForumDet fria alternativet

kolla om sidan ligger i frame

7 svar · 196 visningar · startad av pimme

pimmeMedlem sedan sep. 20011 086 inlägg

Hur kollar man om sidan ligger i en frame eller inte?

McMojMedlem sedan juli 200269 inlägg

View -> Source
Visa -> Källa

Där ser du antigen att sidan ligger i med frames eller inte!

McMoj: är du verkligen så dum som du verkar eller låtsas du bara?
Varför tror du ja ställer denna frågan här i ett javascript-forum om det inte är för att jag vill kolla det m.h.a. javascript?

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Hoppas att det är såhär du menar:

<!-- if (parent.location.href==location.href) location.href="http://www.domain.com"; // -->

SirPeter: japp, tackar

mikkeXMedlem sedan aug. 2002477 inlägg

pimme skrev:

McMoj: är du verkligen så dum som du verkar eller låtsas du bara?
Varför tror du ja ställer denna frågan här i ett javascript-forum om det inte är för att jag vill kolla det m.h.a. javascript?

Hörrö, lite mer hyfsad får man väl vara mot folk som man får hjälp ifrån, du nämnde inte att du ville kolla med javascript. Det är många som ställer frågor i fel forum.

Och kalla någon för dum för att den svarar på ett sätt som du inte har tänkt dig, det är lågt.

mikkeX: att tro att jag ställde min fråga i fel forum är att kalla mig dum.

dessutom tycker jag att det är dålig stil och ohyfsat att utgå från att en person har postat i fel forum

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

wF är känt för att vara ett trevlig forum med hjälpsamma medlemmar. Här kallar vi inte någon för dum bara för att deras svar kanske inte är vad vi förväntar oss. Det är bara att ha överseende och snällt påpeka att det inte var svaret du tänkt dig.

JavaScript guruna på forumet kanske tycker att en fråga om location-objektet ter sig väldigt simpel, men det är för den skull ingen som kallar frågan eller frågeställaren för dum.

139 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)