webForumDet fria alternativet

Vill du skicka via e-post? Hantera resultat

2 svar · 184 visningar · startad av Webbmonstret

WebbmonstretMedlem sedan nov. 200060 inlägg

Jag har gjort ett helt vanligt formulär som skickas med den vanliga submitknappen. Enda skillnaden mot normalt är att jag skickar iväg de till en tacksida när de skickar.

<form name="www-formular" method="post" action="mailto:adress@doman.pf" enctype="text/plain" onSubmit="location.href='tack.html';">

Ett störande grej uppstår dock. När jag trycker submit dyker det upp en ruta som säger:
"Det här formuläret kommer skickas via e-post. Det är jättefarligt.... bla bla. Du kan välja att forstätta eller avbryta."

Just nu hanterar jag ju inte avbryt-funktionen. Jag vill att den skall stanna på formulärsidan om man trycker avbryt.

Någon som vet hur?

Kan lika gärna ställa en annan fråga: Går det att ändra Subject i mailet som skickas. Nu står det ju typ: "Formulär skickat med Internet Explorer" elller något liknande för Netscape...

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

I 99% av fallen finns det ingen anledning att köra ett mailto:-formulär, bara nackdelar. Har du inte inte tillgång till ett formmail-script på din server så finns det gratis att registrera. Då löser du alla dina problem på en gång.

WebbmonstretMedlem sedan nov. 200060 inlägg

Men, det är fortfarande en intressant fråga, eller hur! ;-)

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)