Jag vill att min html fil som jag använder internt skall när ja öppnar den laddas om till ett fönster som är 640x480 och utan statusfält å hela köret.. testade med ett script från jojoxx.net som öppnade en länk på det viset och la sedan det i bodyn men fick det inte att öppnas i samma fönster.. nån som har nått sådant script liggandes eller vet hur jag ska lösa det?
Ändra fönster
3 svar · 222 visningar · startad av Krug
<body onLoad="if(!window.opener){window.open(location.href,'foo','status=no')};">
Det fungerar inte riktigt som jag vill ha det för det blir inte samma fönster som ändras om utan att det öppnas ett nytt. Skulle helst vilja att samma fönster (fil) som man öppnar ändras utan att det blir ett nytt fönster.h
Det är bara NS4 som tillåter att du ändrar dessa inställningar i aktuellt fönster utan att använda signerade script (NS) eller Active X controller (IE). I båda dessa fall så får du upp en stor fet varningsruta som säger att aktuell sida vill göra potentiellt farliga ändringar på din dator, vilket en normalt funtad person aldrig godkänner och besöker aldrig sidan mer :) Så jag skulle nog välja att låta bli det.
Källa FAQTs.