LjorsMedlem sedan juli 200213 inlägg Vet inte om jag lägger detta i rätt del, men jag provar här för iaf! (mods! flytta om det behövs)
Jag såg på en sida med en rätt häftig funktion.
Jag kommer tyvärr inte ihåg var :l
Sidan var uppbyggd som en F&S. Ett gäng länkar med olika frågor.
Istället för att dessa länkar var kopplade till ankare längre ner på sidan så fanns det en text-ruta under länkarna.
När man klickade på länkarna så presenterades hjälp-texten i text-rutan.
Väldigt användbart om man använder sig av klipp & klistra. Då all eventuell formatering av texten gjordes i rtf-format.
Nu till min fråga. Är det någon här som möjligtvis känner till någon sådan funktion?
Om det är det. Hur/Var kan jag hitta information om det?
Mvh
//M
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg LjorsMedlem sedan juli 200213 inlägg ja precis!
lugnt om jag lånar koden? ;)
tackar och bockar
//M
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Vet inte hur kompatibel den är i olika webbläsare, kastade ihop den lite snabbt bara. :)
Låna på du! ;)
LjorsMedlem sedan juli 200213 inlägg En liten fråga till i detta ämne..
Det funkar bra förutom ett litet problem.
Texten visas fint i text-rutan, dock blir radbrytningen lite hipp som happ, allt efter hur stor jag väljer att göra text-rutan. Finns det någon möjlihet att använda sig av radbrytning inom taggen? lr är det omöjligt?
//M
LjorsMedlem sedan juli 200213 inlägg En annan fråga!
Går det att köra nån sorts "get item" utan att behöva köra php,asp lr liknande?
Jag menar, går det att hämta en t.ex. blabla.txt och publicera den i text-rutan?
//M
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg
Ljors skrev:
En liten fråga till i detta ämne..
Det funkar bra förutom ett litet problem.
Texten visas fint i text-rutan, dock blir radbrytningen lite hipp som happ, allt efter hur stor jag väljer att göra text-rutan. Finns det någon möjlihet att använda sig av radbrytning inom taggen? lr är det omöjligt?
//M
Visst kan man det, lägg ett \n på de platser i din text där du vill ha ett radbyte. :)
ex.
[red]<a href="#" onclick="document.foo.bar.value=' En massa tom text om absolut [b]\n[/b] ingenting egentligen. ';">Text1</a>[/red]
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg
Ljors skrev:
En annan fråga!
Går det att köra nån sorts "get item" utan att behöva köra php,asp lr liknande?
Jag menar, går det att hämta en t.ex. blabla.txt och publicera den i text-rutan?
//M
Hmm.. gör ett besök till Jojoxx.net och läs lite, finns en hel del matnyttigt där. :)
Eller så avvaktar du att någon mer kunnig på JavaScript gör intåg här och svarar på din fråga. ;)
Om du tycker det är knöligt att ha mycket text direkt i länken kan du gör en funktion av det istället, ex.
[RED]<html>
<head>
<script>
<!--
infotext=new Array(3)
infotext[0]="Detta är en tom text om \negentligen ingenting."
infotext[1]="Detta är också en tom text \nom egentligen ingenting."
infotext[2]="Även detta är en tom text \nom egentligen ingenting."
function pasteText(num) {
document.foo.bar.value=infotext[num];
return false;
}
//-->
</script>
</head>
<body>
<form name="foo" method="*" action="*">
<textarea name="bar" cols="50" rows="30"></textarea><br>
<a href="#" onclick="pasteText(0);">Text1</a> |
<a href="#" onclick="pasteText(1);">Text2</a> |
<a href="#" onclick="pasteText(2);">Text3</a> |
</form>
</body>
</html>[/RED]
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg ..jag har meddelat moderatorn att bett dem flytta denna tråd till
JavaScript, DHTML -forumet istället då denna tråd passar bättre där. :)
Flyttas från HTML, XHTML & CSS till JavaScript, DHTML.